Bár még mindig nem sok részletet tudunk a Return to Monkey Island-ról, de néhány korai kép már vitát váltott ki az interneten.
A közösség felrobbant a váratlan hírre: készül a Return to Monkey Island, amelyet az eredeti alkotó, Ron Gilbert fejlesztett. Bár a neves szerző április elsején az Egyesült Államokban előzetesen már bejelentette a hírt, mi, játékosok csak napokkal később értesültünk róla. Ez a tény is megcsillantja Gilbert jellegzetes humorát a videójátékokban, bár ami azt illeti, a kreatívnak sincs mindig van kedve viccelődni.
„Tovább akartam vinni a Monkey Islandet, mert érdekes, szórakoztató és izgalmas.” – Ron Gilbert
Most Gilbert írt egy blogbejegyzést, amelyben a készülő játék egyik legtöbbet kritizált aspektusáról, a művészeti stílusról elmélkedik. Miután megjelentek a program első screenshotjai, sok játékos ostorozta azt a döntést, hogy a klasszikus pixelektől eltávolodva egy sokkal modernebb perspektívát kapunk, mint az 1990-ben megjelent eredeti játékban.
„Amikor Dave [Grossman] és én elkezdtünk ötletelni a Return to Monkey Islandhez, a pixel-artról beszéltünk, de nem éreztük helyesnek. Nem akartunk retro játékot csinálni. Nem fogsz találni egy cikket sem a Thimbleweed Parkról anélkül, hogy ne címkéznék >>retro játéknak<<„ – magyarázza Gilbert a posztjában. „Nem akartam, hogy a Return to Monkey Island csak egy visszatekintő játék legyen, tovább akartam vinni a Monkey Islandet, mert érdekes, szórakoztató és izgalmas. Ez az, amit a Monkey Island-játékok mindig is tettek.”
„Nem az a művészeti stílus lesz, amit akartatok vagy vártatok, hanem az, amit én akartam” – Ron Gilbert
„Azt akartam, hogy a Return to Monkey Island művészete provokatív, sokkoló legyen, és ne az legyen, amire mindenki számított” – mondja az alkotó, miután elolvasta az ezzel az aspektussal kapcsolatos kritikákat. „A Return to Monkey Island nem olyan művészeti stílusú lesz, amilyet akartatok vagy vártatok, de ez az a művészeti stílus, amit én akartam.”
„Ironikus, hogy azok az emberek, akik nem akarják, hogy azt a játékot készítsem el, amit én akarok, a leghűségesebb Monkey Island-rajongók közé tartoznak. És ez az, ami elszomorít az összes hozzászólás miatt” – folytatja Gilbert. „A Return to Monkey Island egy hihetetlen hullámvasút. Utazz rajta és érezd jól magad, vagy hagyd el a vidámparkot dühösen, mert nem pont olyan hullámvasút, amilyet akartál.”
Ezzel most már tudjuk, hogy Ron Gilbert nem változtat a játék művészeti stílusán, bár a blogján a játékosok legtöbbet kommentált kérdéseire is válaszolt. Az viszont nyilvánvaló, hogy az új játék más lesz, mint Gilbert jól ismert játékai, és ennek a célkitűzésnek egy részét mutatja a rejtvények megoldásának jelentős változása is.
Forrás: Grumpy Gamer