A Final Fantasy XI három legfontosabb figurája közel állt ahhoz, hogy egy egészen különleges multiplayert fejlesszenek ki a Square Enixnek.
A Square Enix ismerői tudhatják, hogy a Final Fantasy XI sikerre vitelekor a cég három kulcsfigurára támaszkodott: ők Naoki Yoshida, Hiroshi Takai és Kazutoyo Maehiro voltak. De mit csináltak ezek a szakemberek, mielőtt belevágtak volna az FFXIV fejlesztésébe? Nos, egy Bloodborne stílusú játékot terveztek.
A játék, bár nagyon hasonlít a Bloodborne-ra, 5 játékos multiplayer módra készült.
Így magyarázza Naoki Yoshida, a Square Enix online szerepjátékának producere a Famitsuban megjelent rovatait felelevenítő gyűjteményében (via ResetEra). Úgy tűnik, mindenki egyetért abban, hogy ez a projekt, amely olyan korai stádiumban volt, hogy még kódnevet sem kapott, nagyon hasonlít arra, amit a FromSoftware címénél láthattunk.
Annak ellenére, hogy a három szakember mindössze egy évig dolgozgatott a projekten, nagyon hasonló alapokat sikerült létrehozniuk, mint a Miyazakiéknak: egy akciójátékról van szó, gótikus stílussal és némi sci-fi beütéssel, például fegyverekkel és pisztolyokkal. Különlegességként érdemes megemlíteni, hogy ezt a projektet 5 játékos többjátékos játéknak szánták. Soha nem fogjuk megtudni, hogy Yoshida, Takai és Maehiro milyen ötletet próbáltak videójáték formátumban megragadni, de az biztos, hogy a piacon nem lett volna könnyű dolga:
„Ha továbbléptünk volna, és a Bloodborne korábban jelenik meg, feltehetőleg nem örültünk volna” – mondták nevetve.
Jelenleg a közvélemény figyelme a Square Enix legnépszerűbb franchise-ára irányul. Yoshida egyrészt azt állítja, hogy már dolgoznak azon, hogy mi fog történni az Endwalker eseményei után a Final Fantasy XIV-ben. De nem elégszik meg ennyivel, hanem a játékosok várakozásait is felkelti a Final Fantasy XVI kapcsán, amely hamarosan újabb hírekkel szolgál majd.
Forrás: ResetEra