Ex-Nintendo vezető: „A Nintendo Wii legyőzhette volna a PlayStation 2-t!” [VIDEO]

Reggie Fils-Aimé, a Nintendo korábbi amerikai vezetője (posztját a találó nevű Doug Bowser vette át) szerint rekorder is lehetett volna a Wii-ből.

 

Fils-Aimé életrajzos, visszatekintő könyve, a Disrupting the Game: From the Bronx to the Top of Nintendo (amit itt lehet megszerezni) kitért arra is, hogy a Nintendo Wii, a főleg kazuár játékosok felé nyitó hardver miképp tudta volna legyőzni a Sony még mindig rekorder PlayStation 2-jét az élettartamukra kivetített összértékesítésekben. Ezzel nem volt egyedül a cégen belül, ugyanis a nagy N azóta sajnos elhunyt vezetője, Iwata Satoru is hasonlóan vélekedett…

Iwata még 2007-ben nyilatkozta a Reutersnek, hogy a Nintendo Wii szerinte le fogja győzni a PlayStation 2-t (és nem vette figyelembe az árazást). Akkor kb. 100 milliónál tartott a PS2 (most pedig valahol 158 millión áll), és ezt egy hihetetlen eredménynek tartotta, ugyanis a Nintendo asztali konzolos eredményei ezt a szintet nem tudta elérni, de ha képesek a játékostábort folytatólagosan kibővíteni, szerinte megvalósulhatott volna a trónfosztás. Szerinte nem volt átfedés a Sony és a nagy N célközönsége között. (Kiemelnénk, hogy Iwata ezt a Wii rajtja után nem sokkal mondta: akkor még a PlayStation 3 is nagyon küszködött az eladásokkal, ugyanis túl drága volt; az Xbox 360 pedig a 2005-ös rajtja után szárnyalt…)

Ne felejtsük, hogy az inflációt figyelembe véve akkoriban olcsóbbak voltak a konzolok, és Fils-Aimé szerint itt bukta el a lehetőséget a Nintendo a PS2 utolérésében. A PlayStation 3-tól kezdve kezdett minden drágulni, és a PlayStation 4 és az Xbox One is kapott félgenerációs frissítést, ami teljes árú hardver volt. A Nintendo Switch esetében pedig nem nagyon van szükség árcsökkentésre (nem véletlenül van három modell a piacon egyszerre…).

Fils-Aimé a G4TV egyik műsorában is felbukkant, de itt egy másik témáról beszélt. Ő titokban „utálta” a Nintendo GameCube-ra 2004-ben kiadott Donkey Kongát, amit a Namco Taiko no Tatsujinért felelős csapata fejlesztett. A játékhoz speciális kontroller kellett, és benne a licencelt dalok mellett a Mario és a Zelda IP-ből is lehetett hallani muzsikákat. Ő harcolt a Nintendo japán vezetőségével, mert szerinte a Donkey Kong brandnek ártott volna ez a játék. Nem találta nagyon szórakoztatónak, amikor kipróbálta, de amikor kiadták, elfogadhatóan jó eladásokat mutatott fel… ám ő nem volt oda.

Megemlítette a Game Boy Micrót is. Ezt a Nintendo amerikai ágazata lényegében kényszerből adta ki 2005-ben, ugyanis a japán és az amerikai ágazat között nem volt minden kiegyenesítve. Fils-Aimé szerint abban az évben lassan kifektették volna a Game Boy Advance családot egy Black Friday akcióval, hogy ezzel kiürítsék a készletüket, és ezzel a Nintendo DS felé terelték volna a közönséget. Számára a Game Boy Micro kicsi volt, amivel nehezen kezelhető volt egy felnőttnek a handheld, és a kijelző mérete is pici volt, ami szembe ment az akkori trendekkel (minden kijelző legyen nagyobb).

Fils-Aimé végül a Nintendo Switch-ről is beszélt. Ez volt a kedvenc konzolos rajtja a cégnél, ugyanis a marketing és a pozicionálás is jó volt, a játékfelhozatalt pedig folytatólagosan fantasztikusnak tartotta, és ezért véli úgy, hogy az addig megtanult összes leckének eredménye itt jött vissza a nagy N-nek. (És nem téved: 100 millión túl jár „a kapcsoló”, de itt is eladási elvárásokkal kapcsolatos csökkentésre kényszerülnek az alkatrészek hiánya miatt… erről is írtunk.)

Forrás: PSL, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu