A Square Enix nem csak az Outridersszel fürdött be (erről a minap volt szó), és nem csak a Marvel’s Avengers az egyetlen élő szolgáltatásos (live service) bukás a kiadónak…
A VGC írt arról, hogy a PlatinumGames által fejlesztett live service játék, a Babylon’s Fall (ami PC-n, PlayStation 5-ön és PlayStation 4-en érhető el) május harmadikán a Steamen egy játékossal rendelkezett. Nem viccelünk: az egész világon mindössze egyetlen PC-s játékosa volt a Babylon’s Fallnak (ami regionálisan korlátozva van: nem játszhatunk más régiókból másokkal!). Ez csak ideiglenes volt, ugyanis utána visszaállt a szokásos, de még mindig patetikus 20-50 játékosra, aki egyszerre foglalkozott a kudarcnak nevezhető alkotással.
Ha ez egy régóta, évek óta elérhető játékról lenne szó, ami nem kap tartalmi frissítéseket, még meg is lehetne érteni… de a Babylon’s Fall két hónapja rajtolt el. Ehhez képest az Outriders és a Marvel’s Avengers is képes nagyobb játékosbázist megszólítani, és sajnos nem tudjuk, hogy a PlayStation konzolokon miképp szuperál a PlatinumGames játéka, ami nem nagyon kapott marketinget, a fogadtatás sem volt valami jó, és általában véve sincs hatalmas érdeklődés iránta.
Ezek után hiába mondta március végén a PlatinumGames, hogy jelenleg nem tervezik a Babylon’s Fall fejlesztését visszafogni, ugyanis a második évad végéig már lényegében elkészültek a tartalmakkal, és már a harmadik, illetve az azt követő szezonok tartalmán dolgoztak, de tegyük fel a kérdést magunknak: tény, PlayStationön nagyobb lehet a játékosok száma (főleg Japánban), de meddig lehet fenntartani ezt az állapotot? Ha nincs érdeklődés, mikor fordul át a fejlesztés nettó veszteségekbe?
Ja, és a PlatinumGames vezérigazgatója, Inaba Atsushi (akit decemberben léptettek elő erre a pozícióra) korábban azt mondta, hogy a stúdió fókusza az egyjátékos, akcióközpontú játékokról az élő szolgáltatású modellel rendelkező termékek felé fordul. Nos, a Babylon’s Fall után talán jobb lenne megfontolni ezt a váltást, mert ez így elsőre elég halovány tőlük…
Forrás: PCGamer