Left 4 Dead zombik nélkül?! Majdnem megtörtént… [VIDEO]

A Valve főnöke, Gabe Newell „giccsesnek” találta a zombik ötletét annak idején, mondta a Left 4 Dead egykori írója.

 

 

Ha néhány szóban kellene leírnunk a Left 4 Deadet, valószínűleg valami olyasmi jutna eszünkbe, hogy „egy kooperatív zombis lövöldözős játék.” Vagy talán „egy online kooperatív FPS zombis játék a Valve-tól.” A lényeg, hogy a zombik szinte biztosan benne lennének. Ennek ellenére a Left 4 Dead fejlesztése során a Valve elnöke és társalapítója, Gabe Newell nem volt hajlandó arra, hogy élőhalottak legyenek a játék rosszfiúi, mivel a zombik koncepcióját egy kicsit giccsesnek találta.

Ahogy azt a VG247 kiszúrta, a YouTuber Kiwi Talkz nemrég interjút készített Chet Faliszekkel, a Valve egykori írójával a cégnél töltött időszakáról, a Half-Life-on való munkáról, új cégének legújabb játékáról, a The Anacrusisról és természetesen a Left 4 Deadről. Faliszek szerint pedig 2006 környékén nem volt túl nehéz zombis játékot írni, hiszen akkor még nem létezett a The Walking Dead tévésorozat és az azt követő zombis média-dömping. A műfaj még nem volt annyira fáradt, és a kliséi sem voltak annyira túlhasználtak.

Ez azonban nem akadályozta meg a Valve elnökét, Gabe Newellt abban, hogy megkérdőjelezze, hogy a zombiknak benne kell-e lenniük a játékban.

Faliszek egy Newell-lel való vacsora közben elmesélte, hogy az elnök hogyan kritizálta a zombik kiválasztását.

Newell szerint a zombi-motívum a filmekben egyfajta allegóriaként jelenik meg: mindig jelképez valamit, például a rasszizmust vagy a fogyasztói társadalom túlkapásait stb. Nem igazán értette, hogy Faliszek projektje mit is kíván majd jelképezni, mire utóbbi az együttműködést emelte ki: hogy a szereplőknek össze kell fogniuk, hogy túléljék a zombi-apokalipszist.

Úgy tűnik, ez nem volt elég jó válasz Newellnek, aki továbbra is úgy érezte, hogy a zombik túl „giccsesek” ahhoz, hogy a kooperatív horror-lövöldében szerepeljenek.

„Egyre jobban lökdöstek minket” – emlékezett vissza Faliszek – „mert emlékszem, hogy [Newell] azt mondta: >>nos, ne csináljunk zombikat, a zombik egyszerűen… giccsesek, nem igaz? Egyszerűen csak nagyon giccsesek.<<„

Faliszek egyetértett azzal, hogy – legalábbis akkoriban, mielőtt a The Walking Dead tévésorozat segített volna mainstreamebbé tenni az ijesztő zombikat – az élőhalottak feltámadásának és az emberek megölésének ötlete nagyon is komikus volt.

A megoldás, amiben a Valve, Faliszek és Newell megállapodtak, az volt, hogy a Left 4 Dead néhány szereplője ismeri a zombis filmeket és képregényeket, így ezek a karakterek megértik és kommentálják, milyen vad dolog, hogy ami egykor csak a horrorfilmekben volt, ma már valóság.

A kulcs ahhoz, hogy mindez működjön, Faliszek szerint az volt, hogy a karakterek mindannyian komolyan vegyék a dolgot.

Az író szerint hasonló stratégiát alkalmaznak cégének nemrég megjelent The Anacrusis című kooperatív lövöldéjében is, amelyet erősen a Left 4 Dead ihletett, és amely az év elején került az Early Accessbe.

Forrás: VG247

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu