A redmondi cég gondolt azokra is, akik optikai meghajtót (Blu-ray-olvasót) nélkülöző konzollal rendelkeznek (ami jelen esetünkben az Xbox Series S lenne).
A Game Rant fedezte fel a szabadalmat, ami lényegében azt foglalja össze, hogy egy játék lemezes változatát a játékos egy optikai meghajtóval rendelkező konzolban hitelesíti, majd az internet, esetleg LAN segítségével ezt a lemezes meghajtót kispóroló konzolon is megteszi, így közvetlenül át lehet mozgatni az adatot az utóbbira, vagy azon a Microsoft Store-ból le lehet tölteni azt. A szabadalomban az „első eszközt” az újabb, lemezes meghajtót nélküli konzol, a „másodikat” pedig a régebbi, optikai drive-val rendelkező masina takarja.
„Az elektronikus tartalom felhasználói tulajdonjogának érvényesítését követően az első eszköz hozzáférhet az elektronikus tartalomhoz: például az elektronikus tartalom digitális változata letölthető vagy streamelhető az első eszközre a második eszközről, esetleg a külső eszközről vagy szolgáltatásról. A példák szerint az első eszköz hozzáférése az elektronikus tartalomhoz akkor lehet hatékony, amikor az első eszköz és a második eszköz ugyanazon a helyi hálózaton van, amikor az elektronikus tartalmat tartalmazó fizikai adathordozót a második eszközbe helyezik, és/vagy amikor az elektronikus tartalom digitális változata elérhető a külső eszköz vagy szolgáltatás számára,” írja a szabadalom.
Brad Sams, egy Microsoftos bennfentes, már 2018-ban írt erről a lemezről-digitálisra megközelítésről, úgyhogy „a zöldek” már több éve foglalkoznak ezzel a témával, de valami nem tiszta benne. Lehet, hogy a régebbi konzolban ott kell hagyni a lemezt, de eközben azt is megemlíti, hogy a tartalmat simán elérhetjük a Microsoft Store-ból, így egy egyszerű „hitelesítés utáni letöltés” folyamat is megtörténhet.
Végezetül a Microsoft még leírta a védjegyben, hogy miképp lehet hasznos a rendszerük: „Ennek megfelelően a jelen közzététel számos technikai előnyt biztosít. Többek között, de nem kizárólagosan: a fizikai adathordozókhoz való hozzáférés megkönnyítése az új generációs eszközökön, a fizikai adathordozókhoz való hozzáférés megkönnyítése olyan eszközökön, amelyek nem rendelkeznek fizikai adathordozó-olvasó komponensekkel, a szoftveres tartalom tulajdonjogának érvényesítése helyi hálózati eszközök használatával, tartalom streamelése és/vagy letöltése helyi hálózati eszközökről az internetdíjak és sávszélességi problémák megelőzése/csökkentése érdekében, a szoftveres tartalom tulajdonjogának érvényesítése több felhasználói eszköz között, valamint opciók/beállítások biztosítása a szoftveres tartalom tulajdonjogának érvényesítése egy vagy több felhasználói eszközön, egyéb példák mellett.”
Ez papíron jó hangzik, de ha internetkapcsolat kell az offline játékokhoz is (online DRM), akkor nem biztos, hogy vevők vagyunk rá…
Forrás: WCCFTech
https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2022/05/WCCFxboxtransferpatent-740×416.jpg