A közelmúltban kiszivárgott információk szerint, melyeket mostanra visszavontak egy szerzői jogi igény miatt, a Bloober Team állítólag egy Silent Hill-játékot fejleszti.
Néhány nappal ezelőtt a közösségi médiában felrobbant egy kiszivárgott információ, amely állítólag egy új Silent Hill-játékról szólt. Néhány órán keresztül, mielőtt a képeket a szerzői jogok megsértésére hivatkozva eltávolították, részleteket láthattunk a feltételezett projektből, amely feltámasztaná a Konami elismert franchise-ját. Minden egy bizonyos fejlesztőcsapatra utalt: a Bloober Team-re, akik 2021 közepén álltak össze a japán céggel.
A Bloober Team nem kommentálja a pletykákat, de arra invitál minket, hogy tartsuk szemmel a bejelentéseiket.
Bár az internetet már elárasztották a Silent Hill-fejlesztéssel kapcsolatos elméletek, az IGN kihasználta a lengyel Digital Dragons konferenciát, hogy a Bloober Team vezérigazgatójával, Piotr Babienóval beszélgessen a pletykák valóságtartalmáról. A válasz? Nem hajlandó nyilatkozni, de azt ígéri, hogy a cég következő címe „még mindig egy Bloober Team-játék lesz”: „Nem kommentálhatjuk, hogy mit csinálunk, mert természetesen ápoljuk a kapcsolatunkat a partnereinkkel. Szóval nem [mondhatunk] semmit. Amint lehetséges, bejelentést teszünk a jövőbeli projektjeinkről. Szóval sokkal többet fogtok tudni”, amihez kuncogva hozzáteszi: „Hivatalosan”.
Az IGN-interjú során Babieno elmeséli, milyen nehézségekbe ütközött egy olyan játék fejlesztése, amelynek IP-je egy másik stúdió tulajdonában volt: „Azt mondanám, hogy trükkös dolog olyasvalakivel együtt dolgozni, aki [birtokolja az IP-t, amin dolgozol], de mi mindig beszélünk ezekkel a licencadókkal, [mondván] >>Srácok, szeretnénk használni a licenceteket, de szeretnénk a saját történetünket elmesélni<<. Ha nem tudjuk elmondani a saját történetünket, ha nincs kreatív szabadságunk, akkor nincs értelme, mert akkor a Bloober Team nem fog nagyszerű játékot készíteni. Tehát még arról a projektről is, amiről nem beszélhetünk, az akkor is egy Bloober Team játék lesz.”
„Olyan játékokat szeretnénk készíteni, amelyek a játékmechanikán alapuló történeteket mesélnek el” – Piotr Babieno
A Silent Hill-pletykákon túl Babieno beszélt stúdiója jövőjéről is: „Sokan vannak a csapatunkban, akik nagyobb játékokat szeretnének készíteni, több játékmenettel, néhány mechanikával [amit eddig nem használtunk], mert a legtöbb korábbi címünk olyan volt, mint egy élmény, igaz? Inkább a hangulatról, a történetről szóltak, nem feltétlenül a játékmenetről”.
„Olyan játékokat szeretnénk készíteni, amelyek a játékmechanikára alapozva mesélik el a történeteinket. Szóval számíthatsz arra, hogy minden egyes jövőbeli címünkben sok játékmechanika lesz. Ezek a címek nagyobbak lesznek.” Ezt követően a vezérigazgató tisztázza, hogy a készülő játékok eltávolodnak majd a „sétaszimulátor” stílustól, amit már más játékaikban elég jól kidolgoztak.
Fontos megjegyezni, hogy az új Silent Hillről szóló pletykák már évek óta keringenek, amit olyan lépések, mint a márkanévváltás is tápláltak. Másrészt a Bloober Team megerősítette, hogy két, a The Mediumnál nagyobb léptékű játékot fejleszt, így a közösség gyorsan összekapcsolta mindkét hírt, anélkül, hogy hivatalos megerősítésre várt volna.
Forrás: IGN