Project W: milyen lett volna, ha nyugati stúdió készíti a Final Fantasy XV-öt?

Az Eidos Montréal ugyanis dolgozott egy Final Fantasy játékon, ami aztán nem valósult meg, pedig ez lehetett volna „a tizenötös végső fantázia”…

 

A Final Fantasy XV fejlesztése finoman szólva is rögös volt. Először Final Fantasy Versus XIII néven ismerhettük meg a PlayStation 3-exkluzívnak beharangozott játékot, amiért Nomura Tetsuya felelt (Kingdom Hearts, Final Fantasy VII Remake…). 2012-ben viszont jött a reboot, és ekkor Final Fantasy XV néven futott már a projekt Tabata Hajime kezei alatt, ám a történet nem ennyire egyszerű! Jonathan Jacque-Belletête, az Eidos Montréal korábbi művészeti igazgatója ugyanis elárulta, hogy a stúdió a Project W kódnévvel megáldott Final Fantasy-n dolgozott, ami az első olyan mainstream rész lett volna a sorozatban, amit NEM egy japán stúdió hozott volna létre!

Jacque-Belletête a TrueAchievementsnek nyilatkozott erről. Az Eidos Montréal ugye rebootolta a Deus Exet (Deus Ex: Human Revolution, 2011; ennek volt a művészeti igazgatója; a stúdió amúgy a Thiefet is visszahozta), és a Human Revolution alcímű rész után a Deus Ex: Mankind Divideden is dolgozott, ahol már felelős művészeti igazgató volt. Ezután a Final Fantasy XV-tel is próbálkoztak, mielőtt a Square Enix úgy döntött, hogy visszaviszi Japánba a fejlesztést. Ezt Jacque-Belletête nagy hibának tekinti, mert az ő verziójuk szerinte menő volt.

Kicsit téves az idővonala, de egy YouTube-videó szerint ezt leszámítva igazat mondott Jacque-Belletête. 2011-ben sikeres volt a Deux Ex: Human Revolution, ezért az Eidos Montréal egy, a Final Fantasy által inspirált RPG-t akart csinálni, és a koncepció idővel Final Fantasy XV-té változott. Ekkor jöttek a tárgyalások Wada Yoichival, a Square Enix korábbi elnökével, ő pedig rábólintott a Project W fejlesztésére. A quebeci csapat ekkor létrehozta a játék alap dizájnját, művészetét és terveit. Egy űropera-RPG lett volna olyan Final Fantasy-elemekkel, amik a nyugati rajongónak tetszettek, a világűr pedig fraktálokból állt volna.

Egy új engine képes lett volna a bolygók közötti fel- és leszállásokat kezelni, a főhős pedig a Nova néven futó szerelmét keresi, de belefut egy női harcosba, amiből egy szerelmi háromszög alakult volna ki, és ez feszültséget okozott volna a karakterek között. 2012-ben viszont a japán vezetőség elvetette az egészet, így a Final Fantasy XV „hazament”, az Eidos Montréal pedig a Project Nova néven folytatta egy évig még a fejlesztést az egész törlése előtt, ugyanis sem a Microsoft, sem a Sony nem volt hajlandó egy ilyen ambiciózus és drága projektet finanszírozni.

Érdekes lett volna az alternatív Final Fantasy XV, de ez már sosem fog megvalósulni.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu