Az Eidos Montréal ugyanis dolgozott egy Final Fantasy játékon, ami aztán nem valósult meg, pedig ez lehetett volna „a tizenötös végső fantázia”…
A Final Fantasy XV fejlesztése finoman szólva is rögös volt. Először Final Fantasy Versus XIII néven ismerhettük meg a PlayStation 3-exkluzívnak beharangozott játékot, amiért Nomura Tetsuya felelt (Kingdom Hearts, Final Fantasy VII Remake…). 2012-ben viszont jött a reboot, és ekkor Final Fantasy XV néven futott már a projekt Tabata Hajime kezei alatt, ám a történet nem ennyire egyszerű! Jonathan Jacque-Belletête, az Eidos Montréal korábbi művészeti igazgatója ugyanis elárulta, hogy a stúdió a Project W kódnévvel megáldott Final Fantasy-n dolgozott, ami az első olyan mainstream rész lett volna a sorozatban, amit NEM egy japán stúdió hozott volna létre!
Jacque-Belletête a TrueAchievementsnek nyilatkozott erről. Az Eidos Montréal ugye rebootolta a Deus Exet (Deus Ex: Human Revolution, 2011; ennek volt a művészeti igazgatója; a stúdió amúgy a Thiefet is visszahozta), és a Human Revolution alcímű rész után a Deus Ex: Mankind Divideden is dolgozott, ahol már felelős művészeti igazgató volt. Ezután a Final Fantasy XV-tel is próbálkoztak, mielőtt a Square Enix úgy döntött, hogy visszaviszi Japánba a fejlesztést. Ezt Jacque-Belletête nagy hibának tekinti, mert az ő verziójuk szerinte menő volt.
Kicsit téves az idővonala, de egy YouTube-videó szerint ezt leszámítva igazat mondott Jacque-Belletête. 2011-ben sikeres volt a Deux Ex: Human Revolution, ezért az Eidos Montréal egy, a Final Fantasy által inspirált RPG-t akart csinálni, és a koncepció idővel Final Fantasy XV-té változott. Ekkor jöttek a tárgyalások Wada Yoichival, a Square Enix korábbi elnökével, ő pedig rábólintott a Project W fejlesztésére. A quebeci csapat ekkor létrehozta a játék alap dizájnját, művészetét és terveit. Egy űropera-RPG lett volna olyan Final Fantasy-elemekkel, amik a nyugati rajongónak tetszettek, a világűr pedig fraktálokból állt volna.
Egy új engine képes lett volna a bolygók közötti fel- és leszállásokat kezelni, a főhős pedig a Nova néven futó szerelmét keresi, de belefut egy női harcosba, amiből egy szerelmi háromszög alakult volna ki, és ez feszültséget okozott volna a karakterek között. 2012-ben viszont a japán vezetőség elvetette az egészet, így a Final Fantasy XV „hazament”, az Eidos Montréal pedig a Project Nova néven folytatta egy évig még a fejlesztést az egész törlése előtt, ugyanis sem a Microsoft, sem a Sony nem volt hajlandó egy ilyen ambiciózus és drága projektet finanszírozni.
Érdekes lett volna az alternatív Final Fantasy XV, de ez már sosem fog megvalósulni.
Forrás: PSL