Menu

Flatout 4: Total Insanity – Nem ér a nevem

TESZT – Milyen az, amikor egy franchise évek után új résszel jelentkezik, viszont új fejlesztőkkel a háta mögött? Ez a szituáció: messze nem a Bugbear nevéhez köthető a „totális őrület”, ami azért mégsem lett totális. Az agyam azért eldobtam. Kétszer is. Mint Chuck Norris.

 

Ki emlékszik a 2011 végén kijött Flatout 3-ra? Senki? Jó, mert egy az egyben felejthető volt, – egyszerűen a Team6, akik szinte kizárólag budget, majdnem egy kaptafára készült autós cuccokkal jelentkeztek, nem tudták hozni az első két rész színvonalát, és majdnem sikerült is kinyírniuk a Flatout nevet. Innen nehéz a talpraállás…

062676

Káríer

Na, van karrier mód a Flatout 4-ben. Vehetünk autókat, tuningolhatjuk azokat (kasztni, váltó, motor, nitró, ilyesmi – több szintben is), de azokért bizony súlyos dollárokat kell perkálni. Hogyan szerzünk lóvét? Megnyerjük a bajnokságokat (vagy legalábbis az első három helyen végzünk a feladatokkal), jó időmérőt futunk, túléljük az arénát… vagy a versenyeken belül ütközünk rendesen, amikért nitrót is elég gyorsan kapunk a pénz mellett.

Meg is éri, mert ha egy kört bulldózerkedünk (ez is egy kategória, amiért lóvét kapunk), akkor a második kör során egy tiszta vezetéssel fel tudunk jutni az élmezőny mögé, és egy jól időzített nitróval lehagyhatjuk az AI-t, ami amúgy többnyire elég bénán vezet szerintem. Izgalmasan hangzik, de nem az: az autónk többnyire nem érződik nagy tömeggel rendelkezőnek, és emiatt is mindig „előre néztem”: már a hajtűkanyar előtt a kanyar irányába kilincselve többnyire elkerültem a falnak csapódást.

Az izgalom gyorsan elmúlik: egyszerűen nem nagyon láttam hosszabb távon izgalmasnak a karrier módot, amiben bár van néhol üditő váltás a versengéstől például a checkpointtól checkpointig menekülésig, de ahhoz kitartás kell. (Az Assault módot én pedig inkább nem erőltettem volna – nem kéne Mario Kartnak lenni ebben, kedves Kylotonn… hiába a négy fegyver, egyszerűen nem tudott lekötni.)

061002

Stunt

Gyorsan itt találhatjuk magunkat. A 2-ben is nagy népszerűségnek örvendett Stunt itt is jelen van: milyen messzire tudjuk pilótánkat kihajítani a verdából? Ehhez némi sportköntös is jár, úgyhogy golfozhatunk is, ha ehhez volna kedvünk. (És kinek ne lenne?) Komolyan, mintha ezek a kihívások sokkal több figyelmet kaptak volna a karrierhez képest.

Pozitív értelemben véve nevetséges, ahogy pilótánk egy jó szögben kizuhan a szélvédőn, eltalálva a célpontot. Ezt főleg partijátékként is el lehetne képzelni, és ha belegondolok, kb. illene is egy buliba. Jár a pont…

C5WuP GWcAAoacW

Zenebona

Nem kertelek, tetszenek a zenék a játékban. A hangeffektek, no, azok már inkább röhejesen hangzanak, főleg, ha megnyerek egy bajnokságot. Ilyesmit inkább egy félkarú rablóból hallgatnék, nem egy PS4-es játékból. Az autók hangai szódával elmennek, bár a nitró hangja nekem így is necces volt. Vizualitás?

Valahogy a Flatout 4 nem hozta a WRC 5/6 szintjét (ugyanaz a fejlesztő, tehát az összevetés valamelyest jogos), inkább egy erős PS3-as címnek mondanám a látványvilágot, de ebben sem vagyok teljesen biztos. Bugok? Komolyabb hibával nem találkoztam. Lehet, hogy csak szerencsém volt?

Ha nem Flatout lenne…

…akkor ez a játék erősebb pontszámot kapott volna. A színvonal nem teljesen méltó a névhez, és az, hogy a versenyeket/kihívásokat a karrierben végigcsalhatjuk (újrajátszhatjuk bármennyiszer), szerintem elronthatja a hangulatot. Én megelőlegezek neki egy hetest, mert el lehet szórakozni vele, de nem venném meg teljes áron. Ha 7-8 ezer körül talál az olvasó belőle egy lemezt, vegye meg. Én inkább bevárnám a Flatout eredeti fejlesztőitől a Wreckfestet, ami elvileg a nyáron jön ki…

-V-

Pro:

+ A soundtrack egész jó
+ Stunt mód – hülyeségből jeles
+ Ezt talán fiatalabbak is játszhatják

Kontra:

– A karriermód gyorsan ellaposodik, és még csalhatunk is benne
– Vizuálisan nem erős, a hangeffektek néhol elképesztően gyengék
– A fizika nem a legjobb szerintem


Kiadó: Bigben Interactive

Fejlesztő: Kylotonn

Stílus: Roncsderbi, autós, öljük meg pilótánkat a lehető legstílusosabban

Megjelenés: 2017. március 17.

TESZT - Milyen az, amikor egy franchise évek után új résszel jelentkezik, viszont új fejlesztőkkel a háta mögött? Ez a szituáció: messze nem a Bugbear nevéhez köthető a „totális őrület”, ami azért mégsem lett totális. Az agyam azért eldobtam. Kétszer is. Mint Chuck Norris.   Ki emlékszik a 2011 végén kijött Flatout 3-ra? Senki? Jó, mert egy az egyben felejthető volt, - egyszerűen a Team6, akik szinte kizárólag budget, majdnem egy kaptafára készült autós cuccokkal jelentkeztek, nem tudták hozni az első két rész színvonalát, és majdnem sikerült is kinyírniuk a Flatout nevet. Innen nehéz a talpraállás... Káríer Na, van karrier mód…
Értékelés: Kicsit több szeretettel a karrier mód is hozhatott volna egy jobb eredményt, így pedig esélyes, hogy a Wreckfest később hazavágja.

Flatout 4: Total Insanity

Játékmenet - 7
Grafika - 6.3
Fizika - 6.1
Zene/Audio - 8.1
Hangulat - 7.5

7

Értékelés: Kicsit több szeretettel a karrier mód is hozhatott volna egy jobb eredményt, így pedig esélyes, hogy a Wreckfest később hazavágja.

User Rating: Be the first one !

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu