Egy új álláshirdetés kapcsán adott magáról életjelet a játék, aminek alkotója már rég nem is dolgozik a francia kiadónál.
A Ubisoft által korábban már AAAA-nak is nevezett játék évek óta nem mutatott magából semmit sem, de még mindig készül a Beyond Good & Evil 2, ugyanis a Ubisoft Barcelona a Twitteren publikált egy álláshirdetést egy senior játékmenetbeli animátori pozícióba. Az illető az animációk minőségéért, illetve a játékmenet rendszereinek működőképességéért felelne a Ubisoft legambíciózusabb projektjében… amiről a Bloomberg még februárban azt írta, hogy a Beyond Good & Evil 2 (innentől rövidítjük BG&E2-re) minimum öt évnyi fejlesztés után is még mindig a fejlesztést megelőző, pre-produkciós fázisban tart. Ez már-már katasztrófa, ha valóban így van!
A BG&E2-re élettörténete kb. olyan kaotikus, mint a Duke Nukem Foreveré (sőt, ha belegondolunk, már rosszabb is!), ugyanis a Ubisoft először egy trailerrel utalt ennek készülésére… még 2008-ban. Azaz tizennégy éve. Ennyi idő kellett Duke-nak, hogy a játéka megvalósuljon (a 2001-es, értelemszerűen félkész kiadás kijutott az internetre, erről írtunk is régebben). De hiába a korai bejelentés…
A Ubisoft ezután közel egy évtizedig egy betűt nem mondott a BG&E2-ről, amit aztán 2017-ben újra bemutatott Yves Guillemot cége. Ekkor megerősítette a francia kiadó, hogy egy előzménysztori lesz Michel Ancel játéka (őt Rayman alkotójaként is ismerhetjük). Aztán 2019-ben, az E3 előtt a Ubisoft egy élő adást tartott a játékról, amit aztán az idén kimaradó videojátékos rendezvény során NEM tett meg. Egy meg nem nevezett Ubisoft-stúdió csatlakozott az addig ismert ötöshöz (Barcelona, Bordeaux, Mainz, Montpellier, Szófia) a fejlesztésben. 2020 augusztusában pedig a Netflix közölte, hogy egy filmadaptáció készül a Beyond Good & Evil-ből.
Aztán 2020 szeptemberében, a francia kiadóban kirobbanó szexuális zaklatási botrányok eredményeképp Ancel bejelentette, hogy távozik a Ubisoft Montpelliertől, hogy a vadvilággal kapcsolatosan újrakezdje életét. (És ne felejtsük, hogy ezzel a PlayStation 4-re 2014-ben bejelentett, a Wild Sheep Studionál talán még mindig készülő WiLD is nélküle folytatódik…) Guillemot 2020 végén azt mondta, hogy egy fantasztikus világról van szó, és ezért is döntött a Netflix a megfilmesítés mellett, és sok fejlemény történt a játék körül is, mert annak fejlesztése is jól halad…
Csak halkan megkérdeznénk: a Ubisoft eddig mennyi pénzt költött a fejlesztésére?!
Forrás: VGC