A Dead Space egykori alkotója és executive producere, Glen Schofield beszél a közelgő remake-kel kapcsolatos gondolatairól és ellentmondásos érzéseiről.
Sokakat boldoggá tett az EA Play 2021-en tett bejelentés a Dead Space teljes körű remake-jéről. A kezdeti teaser trailer óta néhány további részlet is napvilágot látott, többek között egy sokkal jobb képet kaptunk arról, hogyan fog kinézni a Dead Space, amikor 2023 elején megjelenik. A Frostbite motort használó Dead Space egy kizárólag next-gen cím lesz, újratervezett környezettel, karaktermodellekkel, és olyan új eszközökkel, mint az ALIVE rendszer, amely dinamikusan vezérli Isaac Clarke légzését, szívverését és párbeszédeit, hogy új szintre emelje a játékélmény hitelességét.
A klasszikus horrorjáték újragondolását a Motive Studios irányítja, átvéve az eredeti fejlesztő Visceral Games helyét, miután az még 2017-ben bezárta kapuit.
Bár a sorozat néhány veteránja visszatér a projektbe, mint például Mike Yazijan művészeti vezető, nagyrészt egy teljesen új csapat kelti életre ezt az élményt 13 év után. Természetesen ez a tény sok érzelmet váltott ki a korábbi fejlesztőkből, köztük az egykori alkotó és executive producer, Glen Schofieldből is.
A Game Informerrel nemrégiben folytatott beszélgetésben Schofieldet a közelgő Dead Space remake-ről kérdezték. Schofield bevallotta, hogy a tavalyi bejelentést inkább bóknak vette, mint bármi másnak, és örült, hogy a franchise kapott egy második esélyt, miután oly sokáig félretették. Ugyanakkor Schofield azt is elárulta, hogy egy kicsit ellentmondásos, mivel egy kicsit bántja is, hogy nélküle készül egy új játék a franchise-ban.
Ennek az érzésnek egy része abból fakad, hogy a Motive Studios a játék remake-jén dolgozik, amelynek célja, hogy jobb verzió legyen, mint az eredeti, amelyen Schofield dolgozott. A nap végén azonban Schofield minden jót kíván a fejlesztőknek, hiszen a sikerük azt jelenti, hogy a Dead Space franchise tovább élhet.
„Bóknak vettem [a bejelentést]. Még mindig bóknak veszem.”
„Még mindig egy kicsit bosszús is vagyok miatta. Van ez a furcsa, furcsa dolog, mintha nem kötődnél a saját játékodhoz. Minden jót kívánok nekik, mert szeretném látni a franchise-t élni: ott akarok lenni. Játszani akarok vele. Azt akarom, hogy jól menjen. Örülök, hogy a franchise most egy második életet kapott.”
Miután Schofield elhagyta a Visceral Games-t, Michael Condrey-vel együtt megalapította a Sledgehammer Games-t, hogy a Call of Duty-n dolgozzon. Schofield azonban hamarosan visszatért a horror iránti szeretetéhez: a Striking Distance Studios vezérigazgatója lett, és a The Callisto Protocolon dolgozott. Miután 2020-ban a The Game Awards-on bejelentették, sok rajongónak feltűnt, hogy nem kevés hasonlóság van a Dead Space-szel, amelyet addig még nem mutattak be. Schofield is nyilatkozott ezekről a hasonlóságokról, bevallva, hogy nem riad vissza egy jó ötlettől, és nem fél lopni saját magától.
Forrás: Game Informer