A PlayStation VR2, az új IP-k, az élő szolgáltatásos (live service) játékok, a PC-s eladások és a mobilos tervek is meg lettek említve a Sony üzleti összefoglalójában.
Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment (SIE) elnök-vezérigazgatója bemutatta, hogy a Game & Network Services szegmens (ide tartozik a PlayStation brand) hogy halad előre. Az Egyesült Államokban három eltérő vezető kereskedő adatai szerint percenként közel ezer PlayStation 5-öt adtak el (82 perc alatt 80 ezret) az első teljes üzleti éve végén (azaz 2022 márciusának végén). A PlayStation 4 viszont percenként csak hatot mutatott fel (9 nap kellett 80 ezer eladáshoz) a konzol életciklusának azonos időpontjában (2015 március végén).
Kínában a konzol életének 72. hetéig 670 ezer PlayStation 5 lett eladva a korlátozott készletek miatt; a PlayStation 4 ilyen problémák nélkül is csak 250 ezerig jutott. A PlayStation 5 készlethiánya „csúcsprioritás” a cégnek: a konzol első évében több eladást hozott össze a PlayStation 4-nél, de a második évben fordult a kocka a készlethiány miatt. A harmadik évben (ez 2023 márciusának végéig tart) a cél a felzárkózás, a negyedikben pedig a lehagyás lesz a PS5 feladata. A PlayStation VR2 több mint 20 jelentősebb belsős (first-party) és külsős (third-party) fejlesztésű játékkal rajtol el, és nagy eséllyel közéjük tartozik majd a Horizon: Call of the Mountain is.
A SIE felvásárlásai folytatódni fognak. A Bungie megszerzésével olyan szinergiák születtek a Bungietól a SIE irányába, hogy a PlayStation Studios live service tapasztalatot nyer, és segíthet az új tulajnak, hogy az élő szolgáltatások között éllovas legyen „a kék cég”. A SIE a Bungie-nak pedig a cég marketinges, nemzetközi üzleti kapcsolataira vonakozó és kiadási képességei, a PlayStation Studios központi szolgáltatásai, továbbá jogi, anyagi, könyvelési és emberi erőforrásokra vonatkozó támogatása is a Destiny fejlesztőinek rendelkezésére áll.
A 2019-es üzleti évben a PlayStation Studios 77%-ban már létező, és 23%-ban új IP-t adott ki. A most tartó üzleti évre ez az arány 66/34-re, a 2025-ös üzleti évre pedig 50/50-re fog módosulni. A SIE first-party portfóliója a 2019-es üzleti évben 90% PlayStation 4, 10% PC volt. A 2022-es üzleti évre az arány 40% PlayStation 5 + PlayStation 4, 30% PlayStation 5, 20% PC és 10% mobil lesz, míg a 2025-ösre 50% PS5, 30% PC, és 20% mobil az elvárás. A 2019-es üzleti évben a PlayStation 5 befektetési üzleti modellje 88%-ban hagyományos, és 12%-ban live service játékokra vonatkozott. A 2022-esre 51-49, a 2025-ösre pedig 45-55% arány a cél, tehát addigra az élő szolgáltatásos modell veszi át a főszerepet. Az idei üzleti évben három live service játék kiadása a cél. Március 31-éig (azaz a 2021-es üzleti évben) egyet adtak ki, ez volt az MLB The Show 22 baseball játék. A 2023-as üzleti évre hat, a 2024-esre 10, a 2025-esre pedig 12-t akarnak kiadni. Vajon mik jönnek idén a SIE-től…?
A 2020-as üzleti évben 35 millió dollárnyi nettó értékesítés jött össze PC-s játékokból, ami a tavalyira 80-ra nőtt, az idei elvárás pedig 300 millió lesz. Pontos, hivatalos eladási adatokat is közölt a SIE: PC-n a Horizon Zero Dawnból 2 millió 398 ezer, a God of Warból 971 ezer, a Days Gone-ból pedig 852 ezer példány kelt el. A SIE a mobilon pedig azt tervezi, hogy „tisztelt, sikeres” fejlesztőkkel áll össze, hogy a legjobb IP-i több játékoshoz jusson el, és egy belsős mobilos projektes hálózat alakuljon ki. Így kiadhat külsős játékokat, és cross-platform terjeszkedésről is szó lehet, ahol ez releváns.
Elég nagy célkitűzések ezek.
Forrás: Gematsu