TECH HÍREK – A Sony legújabb szabadalma azt mutatja, hogy a PSVR 2 a headset kameráinak és érzékelőinek kombinációját használhatja a játékosok kezének pontos rekonstruálására a játékban.
A Sony nemrég kiadott szabadalma azt mutatja, hogy a PSVR 2 valami nagyot tartogathat. A virtuális valóság az elmúlt években hatalmas fellendülést tapasztalt a játékiparban, számos fejlesztő igyekszik kihasználni a VR révén elérhető magával ragadó élményeket. Az olyan hardverek, mint a Meta Quest 2 és a HTC Vive jelentős sikert arattak, mint elkötelezett VR-platformok, míg más vállalatok, például a PlayStation VR-alapú kiegészítőket készítettek meglévő konzoljaikhoz. Mivel számos népszerű játék, például a Skyrim és az Among Us VR-változatot ad ki, sok rajongó már a VR-technológia jövőjére készül – ahogy a Sony is a lenyűgöző innovációival.
A Sony januárban, a CES 2022 során hivatalosan is bemutatta a PSVR 2-t.
A gyártó számos fejlesztést mutatott be, amelyek a PS5-ös fókuszú platformhoz érkeznek. A PSVR 2 esetében megerősítést nyert, hogy 4K HDR grafikával és kibővített látómezővel rendelkezik majd, a későbbi frissítések pedig a headset hardverének változásairól árulkodtak, így az vékonyabb lesz, mint PS4-es társa. A Sony állítólag több szabadalmat is benyújtott a PSVR 2-re érkező jelentős fejlesztésekhez, például a tekintetkövetéshez. A legfrissebb ilyen szabadalom szerint a Sony legújabb VR-headsetje képes lehet pontosan követni a játékos ujjainak pozícióját.
A Sony által benyújtott és a múlt hét végén közzétett szabadalom a PSVR 2 számára olyan rendszereket mutat be, amelyek pontosan követik az ujjak helyzetét, azzal az elképzeléssel, hogy a headset digitálisan rekonstruálhatja a játékos kezét a játékban. A rendszer állítólag képes lenne meghatározni a kontrollert tartó játékos ujjpozícióit a kontrollerben lévő érzékelők, valamint a VR headset kamerájának kombinációja segítségével.
A szabadalom háttérszövege szerint a kontroller szenzoros követése önmagában „holt zónákat hoz létre a kéz érzékelőhöz nem közeli részei számára.”
A Sony PSVR 2 kézfelismerő technológiája a gépi tanulás segítségével próbálná kitölteni a kontroller érzékelői által nem rögzített ujjpozíciókat. A Sony által benyújtott korábbi szabadalmak már utaltak arra, hogy a PSVR 2 gépi tanulást használhat annak meghatározására, hogy a játékos hova nézhet először, a legújabb szabadalom pedig arra utal, hogy a szoftver képes lesz meghatározni a játékosok kezének pozícióját. A javasolt technológia lehetővé teheti, hogy a rendszer pontos reprezentációkat hozzon létre a játékos kezéről a játékon belül, mélyebb 1:1 VR-élményt teremtve.
A PSVR 2-vel kapcsolatos legújabb szabadalmak litániája láttán úgy tűnik, hogy a Sony rengeteg mindent tartogat az új virtuális valóság platform bevezetésére. Sok rajongó a csütörtökön megrendezésre kerülő State of Play-t is figyelni fogja, hiszen a cég megerősítette, hogy a közvetítésen több információ is elhangzik majd a PlayStation új VR-szettjére érkező játékokról.
Forrás: Videojuegos.news