A játék senior producere az egészet annyival intézte el, hogy „ez a játékfejlesztésnek normális eleme”…
A hét során olyan pletykák kezdtek terjedni az interneten, hogy a Playground Gamesnél készülő Fable reboot elképzelésén a stúdió végül zsugorított. A legújabb Xbox News Cast során a Game of Daily alapítója, Gaz azt mondta ugyanis, hogy egyik forrása szerint a stúdió küszködött az engine-nel, ezért a Fable terjedelmén kicsinyíteniük kellett. Szerinte továbbra is a Forza Horizon játékokban használt technológiát alkalmazza a csapat, és az egyik problémájuk az volt, hogy nem volt a nyílt világú játékmenetben az eltérő mechanikák körül tapasztalatuk, viszont nincs miért aggódni, de szerinte az eddigiekhez képest később fog csak a játék elkészülni.
Erre aztán rragált Amie Loake a Twitteren. A Fable senior producere közvetlenül válaszolt a pletykákra. A terjedelemmel kapcsolatban tisztázni akarta, hogy ennek módosítása a játékfejlesztés normális, szükséges és egészséges eleme. Garantálja, hogy minden általunk játszott AAA játék átesett ezen a folyamaton. Ennek a célja az, hogy a csapat egy, tisztán kifejezett elképzelésre tudjon koncentrálni, és ezt meg tis tudja valósítani a rendelkezésükre álló időben saját maguk megölése (=crunch, erőltetett menet) nélkül. A meg nem felelően belőtt méretű játékok gyakran túlórázást és halasztást igényelnek, és ők mind a két forgatókönyvet igyekeznek meg nem valósítani, már amennyire ez lehetséges.
Ebből nem lehet tisztán kimondani, hogy túl nagyot akart a szarka, és éppen emiatt van a címben egy kérdőjel, ugyanis ebből nem lehet száz százalékos bizonyossággal következtetéseket levonni. Ám ettől függetlenül azt elmondhatjuk, hogy a Playground Gamesnek több állásajánlata is van, de azt se felejtsük, hogy nemrég egy ex-Playground fejlesztő arra panaszkodott, hogy az Xbox Seriesre és PC-re készülő, megjelenési dátummal még nem rendelkező (és az alkotójának tekinthető, manapság inkább az NFT-ket erőltető Peter Molyneux-t nélkülöző) Fable fejlesztése mennyire lassú volt.
2020 júliusában jött a hivatalos bejelentés, de már 2018-ban voltak pletykák a fejlesztéséről. Nem haladnak valami jól.
Forrás: WCCFTech