A GameSpot elég részletesen utánajárt Hasan Kahramannak, és ami a kulisszák mögött történt.
Mivel mi magunk is folyamatosan figyelemmel követtük az eseményeket, csak az új részletekre térnénk ki. A GameSpot forrásai szerint nincs olyan játék, amin a Blue Box Game Studios dolgozna éppen: bár a nyilvánosságnak Kahraman azt mondja, hogy alakul a fejlesztés, a függöny mögött azt állítja, hogy a fejlesztés fel lett függesztve, mivel a játszható prológussal finanszírozná annak költségeit. Az „S-sel kezdődő, L betűvel végződő” tweetje után mintha visszamenőlegesen a rajongók irányába görbítette volna az egészet, és a Realtime Experience „appban” pont emiatt tett közzé egy pár másodperces, a Silent Hillre hajazó videót (ami a Twitteren is ott volt végül), majd amikor a Metal Gear Solid körül kezdtek a rajongók gyanakodni, akkor átdolgozta a horrorsztorit, hogy egy negyedik falat áttörő, a mesterséges intelligenciával kapcsolatos titkos kormányzati projektről szóljon inkább a történet…
Kahraman szerint a kiszervezett munkákkal foglalkozó (outsourcing) stúdiókkal együtt ötven ember dolgozik a Blue Boxnál, de a holland kereskedelmi kamara szerint a cég 2015-ben lett alapítva tíz alkalmazottal. Ez az adat azóta sem frissült, de Kahraman két dolgot frissített azóta: egyrészt a címet, másrészt egy alternatív nevet, a Pixel Molecule-t regisztrálta, de ez nem lett használva. A kamara szerint a cég felelőssége például a létszámmal kapcsolatos módosításokat közölni.
A legtöbb információt a GameSpot egy privát, eléggé exkluzívnak kezelt chatszobából tudta meg. Ősz óta osztott meg képeket, animációkat, és a játék forgatókönyvéből egy oldalt Kahraman (ezek kiszivárogtak, mi meg megírtuk), és eredetileg kb. egy tucat ember volt itt. Kahraman maga választotta ki egy kisebb kutatás után, hogy kit enged be, és egy nem valami jogi fogalmakkal megtömött NDA-t (magyarul titoktartási szerződést) is aláíratott. Amikor az ott levő emberek az üres ígéretekre, illetve a nyilvános- és magánnyilatkozatok közötti eltérésekre flehívták a figyelmet, vagy kirúgta a renitens személyeket, vgy csinált egy új, néha kisebb csoportot új, vagy még benne bízó rajongókkal. Ez kb. ötször, hatszor történt meg, és eltérő platformokról kereste meg Kahraman az illetőket. Néhányan kitartottak, mert hittek a projektben, mások pedig az exkluzív hozzáférésnek örültek. Kahramant kétszínűnek és kicsapongó hangulatúnak nevezték a csoport(ok?)at ismerő emberek, és vitatkozni kezdett mindenkivel, akik az őszinteségét megkérdőjelezték, vagy akik egyszerűen új híreket akartak hallani. Mindezt az új rajongói teóriákra fogva söpörte a szőnyeg alá.
Néha olyan embereket tartott meg, akik nem szivárogtatnának. Néha hangfelvételeket küldött, ami stratégia lehetett, hogy a párbeszédekről screenshot ne készüljön, és ilyenkor mondta a legkirívóbb dolgokat. A nyilvánosság előtt letagadta, hogy a kiszivárgott anyagok valóban a projektjének részei, miközben igyekezett azonosítani a szivárgókat. Feltett egy hangfájlt a weboldalára, amit a legújabb, exkluzív assetjeként nevezett meg, és már mi is meghallgathatjuk a YouTube-on. Rosszul lett japánra fordítva, és esélyes, hogy Kojimára akart megint támaszkodni ezzel az elképzeléssel; a felvétel a Zero Cell forgatókönyvhöz kötődik, ami eléggé a Metal Gear Solid satnya bootlegjeként is nevezhető. A szivárgás után Kahraman azzal terelt, hogy feltörték a weboldalát, és nem tudta, hogy a hangfájl ott volt a weboldalán. A Redditen megosztó illető kilétét meg szerette volna tudni, és az őszinteség hiánya elég sokat rontott a csoportban.
Kahraman sok üzleti partnert csalónak nevezett, beleértve a tisztelt, elfogadott Nuare Studio-t, akiket először artworkkel kapcsolatban bérelt volna fel. A GamesRadar Future Games Show csapatához és a Summer Games Fest/The Game Awards mögött álló Geoff Keighley-hez is odadörgölőzött (persze képletesen), hogy megmutassa a játékát, de ez többször is tervezve volt tavaly, és egyszer sem jött össze semmi, ő pedig gyakran másra kente az egészet. A csoport egyik tagjával munka- és párkapcsolati viszont is klétre akart hozni, és fizetett volna az illetőnek a PlayStation trófeákkal kapcsolatos artwork munkájáért, ha a játék megjelent volna. Márciusban mondta, hogy amikor ráér májusba, találkozott volna az illetővel, mire ő úgy gondolta, hogy Hasan addigra elkészül a prológussal. Ez megosztotta a csoportot, és egymás között is megállt a kommunikáció.
Aztán egy másik illetőt Kahraman egy ajánlattal keresett fel: az Egyesült Államokban ő tárolta volna a játék lemezes példányait, és ezért 1500 dollárt fizetett volna. Ez fedezte volna a költségeket, és a maradék lett volna a haszon az illetőnek, aki ezért egy Blue Boxos emailcímet is kapott volna, és így a Sony-val kapcsolatot tudott volna teremteni. A Sony Interactive Entertainmenttől kapott kérdőívet eljuttatta neki, és ezen ott volna Kahraman lakcíme is, de néhány nappal később lefújta az egész ötletet. A csoport legfiatalabb tagja 12 éves, és a többiek szerint hangos és bunkó illető volt, és egyszer arra kért valakit, hogy ölje mag magát, az egészre Kahraman pedig egyáltalán nem reagált. A többiek privátban támogatták a kérdéses személyt, csalódásukat is kifejezvén, mert Kahraman semmit sem tett végül.
A csoport rövid időn belül toxikus lett, függetlenül annak iterációjától. Néha úgy érezték magukat a tagok, hogy két Rainbow Six: Siege meccs között (ezt a játékot gyakran ő maga is játszotta késő éjjel, gyakran meghívva a többieket…) dicsérniük kell Kahramant, különben kitette volna a szűrüket. Az NDA-ja amúgy sok személyes adatot igényelt (lakcím, név, ilyesmi), de jogi fogalmazás tekintetében összecsapottnak tűnik, és nyelvtani hibák is vannak, amik… nos, valljuk be, Kahramanra jellemzőek. A kiszivárgott Silent Hill 5-ös kép, amit ő viccnek nevezett, ugyanazt a kabátos, sötét cipős assetet használta, amit nyilvánosan (is) megosztott. A szivárgásokat megint csak kamunak nevezte, de arra kérték Kahramant, hogy tisztázzon mindent. Itt lépett be a képbe Lance McDonald, aki a közleményét lehozta, majd törölte, és McDonald később elmagyarázta, hogy egyszerűen nem bízott Kahramanban (aki azt mondta, hogy a kiszivárgott assetek nem az Abandonedból származtak).
Gyakran bekövetkezett, hogy Kahraman megosztott valamit, amire a csoport nem esett hanyatt (és esetleg szivárogtatott), mire ő annyit mondott, hogy a hűségüket tesztelte ezzel, de eközben egyre gyanakvóbb lett mindenki iránt. Régebben gyakran mondta, hogy az Abandonedon dolgozik, de idővel ezt nem tudta bizonyítani, gyakran lekésve a felállított határidőket. Az Abandoned állítólag tavaly nyáron három időpontban is be lett volna mutatva, beleértve a Gamescomot, és Keighley is kiemelte, hogy Kahraman nem küldött neki semmit. A PlayStation Networkös csoportjának megerősítette, hogy nem készül az Abandoned, de a mai napig állítja, hogy annak prológusa igen. A megígért játéktesztek sem következtek be, és egy szóvicc alakult ki, hogy Wallbandonednak kéne hívni a játékot, mert Kahraman csak a játék falait mutatta meg a csoport tagjainak.
Kahraman egy éve a GameSpotnak azt mondta, hogy multiplayer bétát tervezett a játékból, de ez valószínűleg csak egy random ötlet lehetett, semmi több. Úgy tűnik, hogy a Blue Box többi játékához hasonlóan az „Abandoned” (mert elvileg ez kódnév…) is a kukában végzi a bejelentés után, és nem kizárt, hogy az internetről ez is le lesz törölve…
Forrás: GameSpot