Todd Howard kimondta: a Fallout 5 egyhamar nem fog elkészülni, mert a Starfield után mással foglalkozik a Bethesda Game Studios (BGS)!
Ahogy az várható volt, az Xbox/Bethesda E3-helyettesítő adása során nagy szerepet kapott a 2023 első felére elhalasztott Starfield, amiből jó negyedórányi játékmenetet mutatott a BGS és a Microsoft. De ennyivel nem elégedett meg a marketing tekintetében a redmondi cég, így nem csoda, hogy Howard új interjút adott az IGN-nek a játékkal kapcsolatban, ami szerinte 30-40 órát igényel, hogy eljussunk a befejezéséig.
Howard elmondta, hogy a The Elder Scrolls VI a fejlesztést megelőző, preprodukciós fázisban tart, és utána a Fallout 5 következik a fejlesztési menetrendben. Tehát a TES VI UTÁN lehet csak szó a Fallout 5-ről (de, mivel az Obsidian és a Fallout eredeti emberei is a Microsofthoz tartoznak, nem kizárt, hogy ők meg a Fallout: New Vegas vonalat folytathatják addig…). Szóval a Fallout 5 2029 környékén fog megjelenni, ha addig nem omlik össze a világ.
A Starfieldről Howard elmondta, hogy ezer felfedezhető bolygó lesz. Sajátkezűleg teremtett planéták-e ezek? Todd elmondta, hogy sok procedurális (véletlenszerű) alkotást vettek igényben a Starfieldben, de kiemelte, hogy ezt mindig is alkalmazták. Nagy része volt ebben a The Elder Scrolls V: Skyrim küldetései során is. A területet procedurális rendszerekkel valósítják meg. A Starfield esetében logikusnak tartja ezt a megközelítést, ugyanis ha egy, száz, vagy ezer bolygó esetében vizsgálódunk, ez nem tűnik olyan nagy ugrásnak, amint megvannak a jó rendszerek (azaz ha álcázni tudják az egészet az ismétlések kikerülésével, akkor ezt nyert ügynek tartják…).
Howard beismeri, hogy sok bolygó esetében nem lesz szórakoztató a felfedezés, de azért akarta ezeket a BGS, hogy a méretet is ábrázolják így, de ha a galaxis külső határait feszegetve megunnánk az egészet, még mindig visszatérhetünk a kézzel faragott kampányhoz, és a Starfield esetében az ilyen, manuálisan teremtett tartalom mennyisége is nagyobb lesz a korábbi játékaikkal szemben. Howard szerint sok „jéggolyó” lesz az űrben. Ez volt az egyik megfontolandó tervezési elemük a játékban, hogy mi szórakoztató bennük. Inkább azt akarták, hogy kifejezzék, hogy ezeken is landolni lehet. Ott van az erőforrásunk, hogy megvizsgáljuk, eltöltsünk rajta tíz percet, majd mehetünk vissza a tartalommal teli másik bolygóra, hogy folytassuk a küldetésvonalat. Hozzátette, hogy a bolygók közötti, átmenet nélküli repülés, amit a No Man’s Skyban láthattunk, nem lesz ott a Starfieldben, ugyanis az űr bizonyos szekcióban repülés és a bolygók felfedezése elkülönülő élménynek tekinthető, így Howard szerint nem volt olyan fontos az átmenetek nélkülözése.
A Starfield 2023 első felében jön amúgy Xbox Seriesre és PC-re.
Forrás: WCCFTech