A Bethesda Game Studios (BGS) ugyanúgy szeretné, hogy a modderek is foglalkozhassanak a játékkal, amit hosszúnak ígér Todd Howard.
Howard IGN-es interjúját tegnap már elkezdtük fejtegetni, de még mindig van mit említeni belőle. A BGS ikonikus fejlesztője szerint egyedinek akarják éreztetni a Starfieldben az űrcsatákat. Sok űrszimulátorért rajong a stúdió. Az űrhajónknak több rendszere is lesz, így van egy kis FTL is abban, hogy mennyi erőt tudunk a három eltérő fegyveres, majd a páncélzatért és a motorért felelős rendszerekbe önteni. A gravitációs meghajtót arra használhatjuk, hogy kiugorhassunk néhány veszélyes helyzetből az ugrással, de ebbe is erőt kell fektetnünk.
Az űrcsaták tempóját Howard szerint viszonylag lassúra fogták. Az egyik példa, amit felvetett, a MechWarrior annak rendszerei és erőhasználata miatt. Ennél kicsit gyorsabb lesz a Starfield, de nem lesz olyan hiperrugalmas és nagy tempójú. A harcokon túl le lehet szállni más hajókra, hatástalanítani is lehet őket, és vannak ezzel kapcsolatos küldetések is, de a hajók lopása is lehetséges lesz. Párbeszédek is lesznek az űrben, meglátogathatjuk az űrállomásokat, csempészhetünk. Vannak dolgok, amiket később mutat csak be a BGS, de Howard szerint a játékmenet jelentős része szórakoztató lesz, ha a műfajban és a sci-fi stílusban nézünk körbe.
A Starfield fő történetvonala nagyobb lesz a The Elder Scrolls V: Skyriménál és a Fallout 4-énél egyaránt. Kb. 40 órát saccol neki a Howard. Ez kicsit hosszabb lett mint amit általában kitűz célul a BGS, de ezen még lehet mit hangolniuk, és további küldetéseket adhatnak a játékhoz, így az előző játékaikhoz képest 20%-kal hosszabb játékról is szó lehet. Az időtartam változhat, mert nem mindenki ragaszkodik főleg a fő sztorihoz, ezért mond negyven órát, ha a két előbbi játéknál 25-30 óra volt kijelölve. További küldetések és frakciók is vannak, így több időt is eltölthetünk a Skyrimmel.
Howard hozzátette, hogy megtanulták az idők során, hogy az emberek nagyon sokáig játszanak a játékaikkal. Ilyen a Skyrim is, de ezt sem folyamatosan játszották az utóbbi tíz évben, hanem megszakításokkal, és ekkor is új tartalmakkal foglalkoztak. A Starfield számára is készítenek majd extra tartalmakat, és a BGS szereti a moddoló közösségét. Ezért úgy véli, hogy a Starfield egy álomprojekt lesz a moddereknek, mert olyan sok lehetőségük lesz. (Csak aztán ezt el ne rontsák a Creation Clubbal.)
A Starfield 2023 első felében érkezik Xbox Seriesre és PC-re, továbbá a(z Xbox) Game Passon is ott lesz.
Forrás: WCCFTech