A Resident Evil 2 Remake, a Resident Evil 3 Remake, továbbá a Resident Evil 7: Biohazard a hét során megkapta a PlayStation 5/Xbox Series frissítését, de róluk komolyabban még nem beszéltünk.
A hét során már írtunk arról, hogy megjelentek a patchek, de a minap arra is kitértünk, hogy a PC-sek számára először kötelező volt a frissítés, de a nagy felháborodás (kizárólag DirectX 12-támogatás, azaz csak Windows 10/11-en futó játékok, továbbá megnövekedett rendszerigény) miatt a japán kiadó lehetővé tette, hogy visszaállíthassuk a három érintett játékot egy korábbi verzióra, de azt is megemlítettük, hogy a PlayStation Plus Collectionben található Resident Evil 7: Biohazard nem frissíthető a kurrens-gen frissítésű kiadásra, hanem meg kell venni a játékot külön.
Az ElAnalistaDeBits néven futó YouTube-csatorna összevetette a konzolos verziókat. Ha bekapcsolva hagyjuk a sugárkövetést (ray tracing), akkor az Xbox Series X és a PlayStation 5 is dinamikus 4K felbontáson fut, de a Microsoft konzolja többnyire natív 4K-t (2160p) tud, ám a Sony masinája kissé alacsonyabb felbontást (2016p) ér el. Az Xbox Series S-en dinamikus 1440p van, míg a natív felbontás 1152p körül mozog.
A ray tracing (RT) alkalmazása a nagy felbontás mellett viszont áldozatot követel: magyarul, a frame rate nem tökéletes. A PlayStation 5 és az Xbox Series X is gyakran 60 FPS alá zuhan, sőt, van példa, amikor negyvenvalahány képkocka forog le egy másodperc alatt. Az Xbox Series S még ennél is lejjebb kúszik, így harmincvalamennyi FPS is lehet a kisebb konzolon. A PlayStation 5 (ami többet küszködik a komolyabb RT-s jelenetek során) és az Xbox Series X sem teljesen stabil a 120 FPS-es teljesítményre kihegyezett Performance módban, ugyanis 80-90 FPS közötti érték látható gyakran. Az RT kikapcsolása nem rossz ötlet: ekkor viszont mind a három konzolon stabil hatvan képkockát kapunk másodpercenként.
Úgyhogy a patch nem tökéletes konzolon sem…
Forrás: WCCFTech