A The Callisto Protocol fejlesztői azt szeretnék, hogy a játék a lehető legrealisztikusabb legyen, amiből következik, hogy a norzalmak ábrázolása terén is a való életből merítettek inspirációt.
Mióta néhány hete bemutatták a The Callisto Protocolt, a játék több aspektusával is megismerkedhettünk. Az egyik ilyen szempont az volt, hogy a játék mennyire emlékeztet a Dead Space-re. Emellett rengetegen beszéltek arról, hogy a játék milyen erőszakos, és kiderült, hogy a fejlesztők a tervezéskor erősen támaszkodtak a „való életből vett” erőszakra és vérre.
Amikor megjelent a játék legújabb hivatalos trailere, többen azonnal rámutattak, hogy mennyire erőszakos a The Callisto Protocol videója.
Bár rengeteg játékban akad dögivel erőszak és vér, úgy tűnik, hogy ennek a bizonyos címnek a fejlesztői mindent egy kicsit reálisabbá akartak tenni. Elképzelhető, hogy a fejlesztők össztűz alá kerülhetnek azért, ahogyan a realizmus iránti elkötelezettségükre törekednek.
A PCGamesN-nek adott interjú során a Striking Distance Studios kreatív vezetője, Chris Stone beszélt a The Callisto Protocol néhány inspirációjáról. Stone olyan játékokra mutatott rá, mint a Silent Hill és a Resident Evil, mint „nyilvánvaló inspiráció”. Emellett olyan filmekre is bólintott, mint A dolog és a Halálhajó (Event Horizon). Míg hozzátette, hogy a játék a koreai és a francia filmekből merít ihletet, Stone kifejtette, hogy a csapat elég sok valódi horrort és trancsírt nézett meg, hogy finomhangolja a játék környezetét.
Stone folytatta, hogy bár „sokkal kevésbé volt szórakoztató a kutatás”, úgy vélte, hogy a valódi horror és vér, amire a csapat a The Callisto Protocolt tervezte, az egyik legemlékezetesebb és legértékesebb tartalom volt, amikor a játék realisztikus megjelenését és hangulatát kellett megteremteni.
Megvan rá az esély, hogy Stone beismerése, miszerint a csapat ilyen messzire ment a realizmus elérése érdekében, komoly visszhangot vált ki.
Még a Mortal Kombat 11 fejlesztésekor a Netherrealm hasonló állításokat tett, és valóban elég sok kritikát kapott ezekért a megjegyzésekért. A verekedős játék véres és erőszakos jellege miatt az egyik fejlesztő még azt is mondta, hogy poszttraumás stressz szindrómát kapott az MK11-en való munkától!
Bár a Striking Distance Studios nem mutatott rá kifejezetten arra, hogy milyen horrorisztikus és véres eseteket vett alapul a játékhoz, reméljük, hogy a stúdió figyelembe veszi, milyen pszichés hatást válthat ki az erőszak túlzottan realisztikus ábrázolása a játékosok egy részének esetében. Biztos, hogy a stúdió nem szeretné, ha megismétlődne, ami a Netherrealmnál történt, hogy valaki poszttraumás stressz-szindrómát kapjon az új játék készítése – pláne a „fogyasztása” – közben.
A The Callisto Protocol december 2-án jelenik meg PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re.
Forrás: PCGamesN