Todd Howard elhanyagolta volna a Fallout 76 fejlesztését a Starfield miatt?!

Egy jelentés szerint Todd Howard elhanyagolta a Fallout 76-ot, hogy helyette több figyelmet fordíthasson a készülő Starfield sci-fi RPG-re.

 

 

A Starfieldet sokan a Bethesda megváltási esélyének tekintik – úgy tűnik, magad Todd Howard sincs ezzel másképp. A Bethesda sokáig elsőszámú RPG-készítőként volt ismert, egyik slágert a másik után adta ki, és 2011-ben a The Elder Scrolls 5: Skyrim című játékkal soha nem látott sikert ért el. Azonban a cég hírneve, miszerint folyamatosan magas színvonalú játékokat ad ki, nagy csapást kapott a 2018-as Fallout 76-tal, egy online többjátékos játékkal, amelyet a rajongók és a kritikusok egyaránt lehúztak.

A Starfield a Bethesda első nagyobb új kiadványa a Fallout 76-tal elkövetett ballépések óta, és sokan kíváncsian várják, hogy vajon helyrehozza-e a stúdió hírnevét.

Eddig a rajongók óvatosan optimistának tűnnek a Starfielddel kapcsolatban a játékból látottak alapján. Néhányan izgatottak a Starfield hihetetlenül ambiciózus terjedelme miatt, míg mások aggódnak, hogy a Bethesda talán többet markolt, mint amennyit szorítani tudna.

Az idő majd megmutatja, hogyan teljesít a Starfield, de addig is egy jelentés szerint a nyílt világú sci-fi RPG részben a Fallout 76 problémáiért is felelős lehet. A Kotaku által a hónap elején közzétett, a Fallout 76 mögött álló zűrös fejlesztést részletező jelentés azt állítja, hogy Todd Howard alapvetően elhanyagolta a Fallout 76-on való munkát, hogy a Starfieldre összpontosíthassa a figyelmét. A Kotaku jelentése egyik forrására hivatkozva azt állítja, hogy „Howardnak kellett volna irányítania a játékot”, mégis leginkább a Starfielddel foglalkozott. Ezzel szemben egy másik forrás „tisztességes executive producerként” jellemezte Howardot.

Meg kell jegyezni, hogy Todd Howard nem volt a Fallout 76 rendezője, így még ha „felelősnek” is kellett volna lennie a játékért, akkor is logikus lenne, hogy erőfeszítései leginkább a Starfieldre koncentrálódtak.

Míg Howard a Starfield játékigazgatója, addig a Fallout 76-nál executive produceri szerepet töltött be. Howard a Bethesda legnagyobb projektjeinél, így a Fallout 3, a Skyrim és a Fallout 4 esetében is játékvezetőként tevékenykedett, tehát a Fallout 76 ebből a szempontból kakukktojás, és valamennyire érthető, ha nem koncentrált olyan mértékben a fejlesztésre, mint a korábbi címek esetében.

A jelentés megemlít egy döntést, amelyet Todd Howard állítólag a Fallout 76-tal kapcsolatban hozott, és amely a játék kritikusai számára az egyik legnagyobb gócpontnak bizonyult, amikor a játék 2018-ban megjelent. Bár azóta hozzáadták őket a játékhoz, a Fallout 76 NPC-k nélkül indult. Ez állítólag a játék fejlesztői közül sokak kívánsága ellenére történt, de a felsőbb vezetők ezt akarták, Howardot pedig külön megemlíti a jelentés.

Ettől függetlenül a Fallout 76 frissítései biztosították, hogy a játék sokkal jobb állapotban van most, mint a megjelenésekor, és sok Bethesda-rajongó izgatottan várja, mit tartogat a Starfield. Érdekes lesz látni, hogy a 2023-as megjelenéskor beváltja-e a hozzá fűzött reményeket.

Forrás: Kotaku

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu