A DFC Intelligence szerint a PC-s és konzolos játékipar hatalmasat szakíthat az előfizetéses modellek segítségével.
A PlayStation 5, az Xbox Series és a Nintendo Switch egyaránt rendelkezik egy előfizetéses szolgáltatással (sőt, mind a három konzolon legalább két szintes modellt kínálnak a cégek!). Online multiplayer, ingyenes játékok, kedvezmények, ilyesmit mind a PlayStation Plus, mind a(z Xbox) Game Pass, mind a Nintendo Switch Online kínál. A játékipart elemző DFC Intelligence ezek miatt a tavalyi évhez képest további növekedést becsül 2022-re.
Az elemzők új posztja szerint a játékértékesítések 5%-os növekedéssel idén 72 milliárd dollárt érnek el (már nincs értelme forintban leírni, mert mire leírjuk, még kevesebbet ér), így a 2021-es rekordot meg fogja dönteni a 2022-es teljesítmény. Ebben kiemelt szerepe lesz az előfizetéses modellnek. A DFC Intelligence szerint a növekedésben nem az új játékok, hanem a Sony, a Microsoft, a Nintendo, és a többi cég előfizetéses szolgáltatása lesz a katalizátor. A konzolos cégek esetében a DFC úgy becsüli, hogy a szoftveres, szolgáltatásos pénzforrásának harmada már előfizetésekből származik majd. A játékipari növekedés azért is meglepő, mert az elemzők is úgy látják, hogy az árak folyamatosan felfelé fognak haladni, és a recesszió sem kizárható.
Főleg a Game Pass teljesítménye lehet a fontos itt. A Microsoft is tudja, hogy a szolgáltatás értéke folyamatosan növekedni fog, és emiatt is dönthetett a Sony a PlayStation Plus áttervezése mellett (és kihagyott ziccer tőlük, hogy a hónap utolsó szerdáján nem közlik, hogy pl. milyen retro játékokkal bővül a szolgáltatás…), és a Nintendo sem véletlenül két kategóriás modellel bír, ugyanis a Switch Online Expansion Pack Nintendo 64-es és SEGA Mega Drive-os játékokat kínál az alap NES, SNES címeken túl.
A konzolhiány ellenére növekedést felmutatni nagyon is komoly eredmény lesz, de mivel egyre többen játszanak, nem olyan nagy meglepetés ez. Majd meglátjuk, hogy a DFC Intelligence előrejelzése beteljesül-e.
Forrás: WCCFTech