A cégen belülről, illetve korábban az Electronic Artshoz tartozó stúdióknál dolgozó fejlesztők is lényegében körberöhögték a kiadó hülye megnyilvánulását.
Az Electronic Arts (innentől hadd rövidítsük EA-ra!) azt írta a Twitteren, hogy „Bár tízpontosak, de csak az egyjátékos játékokkal szeretnek játszani” – ez az értékelősdi a nők felé szokott (talán túlzottan szexista módon) megnyilvánulás lenni a nyugaton. Ez azt jelenti, hogy még a legvonzóbb kinézetű személy is elveszíti csábos külsejét, ha csak egyjátékos játékokat nyúz. Nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy erre nagyon sokan csak a fejüket fogták, ugyanis annyira hülyeség volt ez a tweet a kiadótól!
Vince Zampella (az EA alá tartozó Respawn vezetője és a Battlefield jövőjéért is ő felel) csak az arcát fogta válaszul, ám a kiadónak korábban dolgozók ennél komolyabbra vették. David Gaider (Dragon Age-író) szerint „mint mindig, az EA egy trendre ugrik, nem esik le neki a lényeg, majd pofán csapja magát”, míg a Dragon Age korábbi tervezője, Mike Laidlaw szerint ízléstelen volt a kiadó megnyilvánulása. Aaryn Flynn (a BioWare korábbi ex-vezetője, most a Nightingale-en dolgozik) majdhogynem szóhoz nem jutott („Ti… egyjátékos játékokat csináltok…”), ám Zach Mumbach, a bezárt Visceral Games producere sokkal durvábbra vette: „Ez volt az a cég, ami bezárta a stúdiómat, majd közel száz remek fejlesztőt eresztett útnak, mert egy egyjátékos játékot csináltunk. Ha 1-10-es skálán értékelünk, a legtöbb EA-játék hatos vagy hetes, de nem azért, mert a fejlesztők rosszak, hanem mert a cég sietteti a megjelenésüket. Az EA vezetőségének fogalma sincs arról, hogy a videojátékok tekintetében mi is egy 10-es!”
A Visceral bezárásakor Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója azt mondta, hogy ez nem az egyjátékos vs. többjátékos játékok közötti vita döntésének eredménye volt. Már 2013-ban is elsiették az élő szolgáltatásos (live service) stílust, amikor is a SimCity játszhatatlan volt a szerverek lerobbanása miatt. Ezért nem követte ezt az utat a 2014-es The Sims 4. A BioWare elhasalt az Anthemmel, és a Dragon Age: Dreadwolf korábbi koncepciója is rendelkezett a live service komponenssel, amit aztán kivettek belőle. 2019-ben pedig Blake Jörgensen, az EA pénzügyi vezetője azt mondta, hogy kettőzött erővel fókuszálnak a live service modellre, de azért mostanában egy új stúdió Seattle-ben a Battlefield-sorozat narratívájának kiterjesztésén, a történetmesélésen és a karakterfejlesztés lehetőségein dolgozik; ez pedig egyjátékos projektnek hangzik. Készül az új Skate, és bár ott van a multiplayer lehetősége, kizárt, hogy AZ legyen kihangsúlyozva. Az EA Originals alatt egyjátékos címekből jött több is (2021: Lost in Random. 2019: Sea of Solitude, 2018: Fe).
A Sea of Thieves Twittere poénosra vette: „Tizes, de horgonnyal állítják meg a hajót”, az Electronic Arts pedig végül vette a lapot, mert később azt írták, hogy „Megérdemeltük a beszólásokat. Az egyjátékos játékokkal való foglalkozás 11-essé teszi őket!”. De most már késő.
Forrás: PCGamer