Egyjátékos játékokkal poénkodott az Electronic Arts; nem kellett volna!

A cégen belülről, illetve korábban az Electronic Artshoz tartozó stúdióknál dolgozó fejlesztők is lényegében körberöhögték a kiadó hülye megnyilvánulását.

 

Az Electronic Arts (innentől hadd rövidítsük EA-ra!) azt írta a Twitteren, hogy „Bár tízpontosak, de csak az egyjátékos játékokkal szeretnek játszani” – ez az értékelősdi a nők felé szokott (talán túlzottan szexista módon) megnyilvánulás lenni a nyugaton. Ez azt jelenti, hogy még a legvonzóbb kinézetű személy is elveszíti csábos külsejét, ha csak egyjátékos játékokat nyúz. Nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy erre nagyon sokan csak a fejüket fogták, ugyanis annyira hülyeség volt ez a tweet a kiadótól!

Vince Zampella (az EA alá tartozó Respawn vezetője és a Battlefield jövőjéért is ő felel) csak az arcát fogta válaszul, ám a kiadónak korábban dolgozók ennél komolyabbra vették. David Gaider (Dragon Age-író) szerint „mint mindig, az EA egy trendre ugrik, nem esik le neki a lényeg, majd pofán csapja magát”, míg a Dragon Age korábbi tervezője, Mike Laidlaw szerint ízléstelen volt a kiadó megnyilvánulása. Aaryn Flynn (a BioWare korábbi ex-vezetője, most a Nightingale-en dolgozik) majdhogynem szóhoz nem jutott („Ti… egyjátékos játékokat csináltok…”), ám Zach Mumbach, a bezárt Visceral Games producere sokkal durvábbra vette: „Ez volt az a cég, ami bezárta a stúdiómat, majd közel száz remek fejlesztőt eresztett útnak, mert egy egyjátékos játékot csináltunk. Ha 1-10-es skálán értékelünk, a legtöbb EA-játék hatos vagy hetes, de nem azért, mert a fejlesztők rosszak, hanem mert a cég sietteti a megjelenésüket. Az EA vezetőségének fogalma sincs arról, hogy a videojátékok tekintetében mi is egy 10-es!”

A Visceral bezárásakor Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója azt mondta, hogy ez nem az egyjátékos vs. többjátékos játékok közötti vita döntésének eredménye volt. Már 2013-ban is elsiették az élő szolgáltatásos (live service) stílust, amikor is a SimCity játszhatatlan volt a szerverek lerobbanása miatt. Ezért nem követte ezt az utat a 2014-es The Sims 4. A BioWare elhasalt az Anthemmel, és a Dragon Age: Dreadwolf korábbi koncepciója is rendelkezett a live service komponenssel, amit aztán kivettek belőle. 2019-ben pedig Blake Jörgensen, az EA pénzügyi vezetője azt mondta, hogy kettőzött erővel fókuszálnak a live service modellre, de azért mostanában egy új stúdió Seattle-ben a Battlefield-sorozat narratívájának kiterjesztésén, a történetmesélésen és a karakterfejlesztés lehetőségein dolgozik; ez pedig egyjátékos projektnek hangzik. Készül az új Skate, és bár ott van a multiplayer lehetősége, kizárt, hogy AZ legyen kihangsúlyozva. Az EA Originals alatt egyjátékos címekből jött több is (2021: Lost in Random. 2019: Sea of Solitude, 2018: Fe).

A Sea of Thieves Twittere poénosra vette: „Tizes, de horgonnyal állítják meg a hajót”, az Electronic Arts pedig végül vette a lapot, mert később azt írták, hogy „Megérdemeltük a beszólásokat. Az egyjátékos játékokkal való foglalkozás 11-essé teszi őket!”. De most már késő.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu