Még több játékban láthatjuk hamarosan viszont a gépigényt megnövelő, a frame rate-et régebbi PC-ken bizonyítottan csökkentő, és a töltési időt is kiugróan megemelő Denuvo DRM-et.
A Denuvót nevezhetjük a 2000-es években látott StarForce modern megfelelőjének, igaz, itt a rootkit telepítése helyett a hazatelefonálás a probléma, így hiába játszunk kizárólag offline, egyszerűen kell az internetkapcsolat a játéknak, csak hogy hozzá tudjunk férni a játékhoz, amit az Irdeto terméke „véd” (néha évekkel a játék megjelenése után is, addigra már teljesen FELESLEGESEN), és például a Resident Evil: Village esetében bizonyítottan rontott a PC-s port teljesítményén.
Az Irdeto (övék a Denuvo!) bejelentette a Denuvo SecureDLC-t. ami bár a nevében a DLC szót tartalmazza, úgy tűnik, hogy a free-to-play játékokra helyeződik a hangsúly. Olyan játékokra akarják ezt ráerőltetni, ahol a mikrotranzakciókból jön a bevétel. Idézzük a sajtóközleményt: „Miközben a kiegészítő tartalmak értékesítése fontos bevételi forrás, könnyűvé vált megkerülni a meglévő korlátokat, amelyek a DLC-ket próbálják biztosítani az olyan népszerű játékplatformokon mint a Steam és az Epic Games Store. Nyilvános és könnyen hozzáférhető eszközök használatával a játékosok automatikusan létrehozhatnak és telepíthetnek olyan programokat, amelyek a letölthető tartalmakhoz hozzáférnek anélkül, hogy fizetnének érte.”
És mit akar a Denuvo SecureDLC megvédeni? „Kozmetikus tárgyak, új karakterek, fegyverek és power-upok [a] nagy tartalmi frissítések mellett egy játékhoz, amelyek csak a játék bizonyos verzióiban szerepelnek (például a gyűjtői kiadásban), vagy külön kell megvásárolni őket.” Szóval azért a DLC-kre is rá szeretnének állni, hogy még véletlenül se legyen elegendő egy (vagy a Capcom játékai esetében kettő) réteg másolásvédelem. Reinhard Blaukovitsch, a Denuvo igazgatójának mondanivalóját már nem idézzük, mert felesleges.
Esetleg abba kellene belegondolni, hogy jó játékokat kéne csinálni a túlzott monetizációra építő megközelítés helyett. Ne felejtsük: a CD Projekt RED játékai Denuvo nélkül is milliós példányban keltek el. A Dying Light is Denuvo-mentesen jött ki, és éveken át támogatta a Techland, akik aztán szépen behúzták a DRM-et a folytatásba (amiből még mindig nem vették ki, szóval mi is ez a „csak a megjelenési időszakra tervezzük használni” duma?). Ha egy játék jó, arról elterjed annak minősége. De nem, inkább kidobnak egy tonna lóvét a teljesítményrontó másolásvédelemre.
Forrás: PCGamer