A Playground Games játéka még mindig várat magára, de lassan kezd kialakulni a Lionhead Studios és Peter Molyneux hagyatéka.
A Fable (hosszú pletykaözön után) végül 2020-ban lett hivatalosan megerősítve, és most új narratív vezetőt kapott a játék. Nem külsős igazolásról van szó, ugyanis az eddigi vezető írót, Anna Megillt léptették erő. Ő az év végén érkező Avatar: Frontiers of Pandora mellett dolgozott a Controlon (ennek is narratív vezetője volt), a Dishonored: Death of the Outsideren, a Guild Warson, a Guild Wars 2-n, az Assassin’s Creed: Syndicate-en, a Murdered: Soul Suspecten, illetve… a Playboy: The Mansionön.
2018-ban azt írta az Eurogamer (tehát több mint két évvel a hivatalos bejelentés előtt!), hogy az új Fable-t egy történet- és karakterközpontú, nyílt világú akció-RPG-ként tervezte a Microsoft. Ezzel szemben a Fable hivatalos weboldala szerint a játék a legendás franchise számára egy új kezdet lesz, ahol fantasztikus lényekkel és csodálatos helyekkel rendelkező helyszínt fedezhetünk fel. A Forza Horizon-sorozatot is fejlesztő Playground Games a ForzaTech engine-t használja a játék fejlesztésére, így házon belül készített technológiával fogja megvalósítani a régóta várt játékot.
Sokat ettől függetlenül nem tudunk a Fable-ről. Korábban Phil Spencer, az Xbox-vezér azt nyilatkozta, hogy a Playground Games könnyedebb hangnemet igyekszik megütni a játékban, és brit beütése lesz. Azt is elmndta, hogy a The Elder Scrolls VI rajtja előtt lesz esedékes a játék megjelenése. Mivel a Starfieldet kitolták 2023 első félévére, szinte biztos, hogy 2027-2028 során már játszani fogunk a játékkal, mert a Bethesda Game Studios egyszerre csak egy játékot szokott fejleszteni és a Starfield most mindenben leköti Todd Howardékat (a Fallout 76-ot hagyjuk…).
A Fable Xbox Seriesre és PC-re készül, de ha ilyen lassú tempóban jön össze (hiába van két stúdiója is a Playground Gamesnek), nem lepődnénk meg, ha az Xbox Series utáni konzolgenerációra helyeződik át idővel a fejlesztés.
Forrás: PCGamer