Az It Takes Two nagyon jó eladásokat hozott össze, de az ide vezető út nem volt egyszerű Josef Fares számára.
Jalla! Jalla! (2000), Kopps (2003), Zozo (2005), Leo (2007), Balls (2010) – ezek voltak Fares filmjei, ahol rendező és többször író is volt. Ezek után fordult el a filmes szakmától, hogy a játékfejlesztésben méresse meg magát. Első játéka a 2013-ban megjelent Brothers: A Tale of Two Sons volt. Ezután viszont közel öt év telt el, mire a következő játékát láthattuk, és ez nem volt véletlen!
A Libanonban született, majd tíz éves korában Svédországba menekült Fares egy svéd újságnak, az Aftonbladetnek nyilatkozott. A Brothers: A Tale of Two Sons fejlesztése után egy kicsi csapatot vitt magával A Way Out elkezdésekor. Eleinte kb. tíz főből állt a csapat, de a vége felé a létszám 35 főre nőtt, de az ambíciók is hasonlóan növekedtek. Eleinte az volt a terv, hogy A Way Out egy egyszerűbb játék legyen, de ambíciózusabb projektté vált idővel.
Ennek anyagi vonzata is volt. Röviden: nem volt elég a költségvetés, állítja Fares. Nem állt össze a büdzsé megfelelően, és a projekt közepén öt milliós lemaradást hoztak össze. Itt feltehetőleg a svéd koronára gondolt, így forintra átszámítva kb. 192 milliós adósságról van szó. Erre Fares bepánikolt, ám a csapatának nem mondott semmit sem. Hónapokig nem tudott volna fizetést adni az embereinek, és szerinte erről sokan nem tudtak. Ebből következett az, hogy visszatért a filmiparhoz: reklámokat készített, amivel az adósságát ki tudta egyenlíteni.
Majdnem másfél éve, hogy megjelent az It Takes Two, a Hazelight Studios következő játéka A Way Out után. Erről a stúdió örömmel közölte pénteken, hogy hét millió értékesítést hoztak össze belőle, így most már bátran hátradőlhet Fares, aki valóban üdítő hatással van a játékiparra: saját beismerése szerint a videojáték művészet, és ezzel nem is nagyon lehet vitatkozni!
Forrás: WCCFTech