Eközben a Sony beismerten az eSport felé kanyarodik, ugyanis a videojátékos kellékek Nike-ja szeretne lenni!
Mivel a kurrens-gen játékok jelentős méretűek (pl. a Gran Turismo 7 lazán be tud rántani magának 100 GB-ot; a Call of Duty: Black Ops Cold War pedig 225 GB-nyi helyet is követel magának a teljes telepítés során), így nem csoda, hogy a Sony lehetővé tette, hogy a saját M.2 SSD-nket telepíthessük a PlayStation 5-be. A Western Digital és a Sony viszont bemutatta az első, hivatalosan licencelt SSD-t a konzolhoz. Az SN850 NVMe maga is rendelkezik PlayStation logókkal, és két kiszerelésben kapható: ha 1 TB hely nem lenne elég, egy 2 terabájtos változat is elérhető.
Az SN850 nem NAS-ra (hálózatra kapcsolt tárhelyre) lett tervezve, és a PlayStation 5 firmware-jénél is kötelező, hogy minimum 21.02-04.00.00 verziójú legyen. A beszerelése egyszerű. Kikapcsolt, áramtalanított konzolunkon vegyünk le az oldalsó panelt, csavarjuk ki az SSD-s bővítőhely fedelét, berakjuk a tárhelyet, visszacsavarozzuk, visszarakjuk a fedlapot, és a PlayStation 5 bekapcsolásakor formázni kell az SSD-t, ami ezután készen áll a használatra. Az 1 TB-os SN850 170 dollár körül, míg a 2 TB-s verzió 280 dolláros áron jut el a boltokba. Forintra számolva tehát minimum 70 és 112 ezer forint lesz, ha nem több, mert errefelé drágábbak a műszaki cikkek, ugyanis jobban teljesít.
Eközben a Sony-tól Kii Kazuo, az ügyvezető helyettes interjút adott a Nikkeinek, és azt nyilatkozta, hogy sok gyártó a PC-s gyártásra eredeztetheti vissza a kezdeteit például a monitorok esetében, Ezek viszont adatok mutatására lettek tervezve, így az élénkség és a kontraszt körül bajok lehetnek, és a Sony ezt ki tudja küszöbölni, ugyanis TV-gyártással kezdett a cég, és emiatt ők büszkék a képtechnológiára. Alig várják, hogy immerzív élményeket és realizmust mutassanak az eSportra kihegyezett termékeikkel.
Elég magasra lőtte a lécet: a Sony azt szeretné, ha az eSportos termékkínálatukkal (nemrég írtunk az Inzone-os headseteikről és monitorjaikról) ugyanazt a szintet képviselnék, amit az atlétáknak szánt cipőikkel a Mizuno és a Nike mutat fel. Az eSportban pénzdíjakat lehet nyerni, és ha a monitor válaszideje csak egy kicsit is késik, veszthetünk. A Sony termékei nem fognak csalódást kelteni a játékosoknak.
Majd meglátjuk…