Hivatalos: a PlayStation sikeresen megvette Jade Raymond stúdióját, a Havent

A PlayStation még márciusban jelentette be a felvásárlást, és komoly reményeket fűznek a Haven-hez, noha stúdiónak még egyetlen játéka sincs a piacon.

 

 

A PlayStation folyamatosan bővíti stúdióportfólióját, az egyik legutóbbi meglepetés ezen a téren a Jade Raymond által 2021-ben alapított fejlesztőcsapat, a Haven felvásárlása volt. Bár a cég még nem adott ki játékot, a Sony állítása szerint a stúdió készülő címe lenyűgözte őket. A projektről egyelőre nem sok részletet tudunk azon túl, hogy többjátékos élmény lesz, de a japán cég nagyban fogadkozik a döntés kapcsán.

„Tényleg úgy gondoljuk, hogy a felhő megváltoztatja a játékkészítés szabályait” – Jade Raymond

Éppen ezért néhány hónappal a vásárlás bejelentése után a japán cég a Twitteren tájékoztatott minket arról, hogy a Haven immár a PlayStation Studios család tagja. Ez a tény a GamesIndustry Jade Raymonddal készített interjújának köszönhetően kiegészül néhány részlettel arról, hogy a fejlesztő milyen modus operandi szerint végzi munkáját.

A Haven rendszere nagy hangsúlyt fektet a felhőben rejlő lehetőségekre, ami az ő szemszögükből nézve létfontosságú lesz a videójátékok, mint médium fejlődésében: „Kezdetben volt egy csapatunk a felhőben, amely körülbelül hat emberből állt, és új munkamódszereken dolgozott. Most újabb 21 mérnököt fogadtunk be, akik a felhőben megvalósuló hosszú távú innovációkkal foglalkoznak, mert tényleg úgy gondoljuk, hogy ez megváltoztatja a játékkészítés szabályait.”

Raymond így magyarázza, hogy a felhőben való munkavégzés nagyobb szervezési lehetőségeket tesz lehetővé, és további bónuszként alkalmazkodik az alkalmazottak igényeihez az otthoni vagy irodai munkavégzés tekintetében. Röviden, Raymond szerint ez egy „hibrid” rendszerré válik.

 

Mit tudunk az első Haven-játékról?

 

Ahogy a cikk elején említettük, a Haven egy többjátékos címen dolgozik. Konkrét részleteket nem árultak el, de Raymond eddig egyelőre egy be nem jelentett új IP-ként adta el, amely nyilatkozata szerint arra invitál majd minket, hogy teljes mértékben elmerüljünk benne: „Olyan világokat szeretnénk létrehozni, ahol a játékosok elmenekülhetnek, szórakozhatnak, kifejezhetik magukat és megtalálhatják a közösség érzését. Szenvedélyünket akarjuk befektetni egy projektbe. Csodálatos élményt akarunk nyújtani az embereknek.”

„Mert hiszünk abban, hogy a játékok képesek boldoggá tenni az embereket, és a Sony is hisz ebben.”

A GamesIndustry interjúja nem tért ki a Haven első játékára, így továbbra is várjuk, hogy a fejlesztők újabb információkat fedjenek fel a projektről. Azt viszont tudjuk, hogy a PlayStation még nem végzett a felvásárlásokkal, a vállalat többet akar költeni a stúdióira, és multiplatformos nyomulást tervez.

Forrás: GamesIndustry

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu