Az A Plague Tale-sorozat következő darabja a rendező szerint a next-gen konzolok erejének köszönhetően figyelemre méltóan lenyűgöző díszletekkel szolgál majd.
Amint egy ideje már tudni lehet, az A Plague Tale: Requiem egyike azoknak a játékoknak, amelyek teljesen lemondtak a last-gen eszközökről, aminek köszönhetően a fejlesztők megengedhetik maguknak, hogy kizárólag a csúcskategóriás konzolok teljesítményére optimalizálják a játékot.
Az A Plague Tale: Requiem játékigazgatója, Kevin Choteau nemrég beszélt erről a témáról az Edge Magazine-nak, és megerősítette, hogy az új generációs hardverekre való átállás lehetővé tette csapatának, hogy figyelmen kívül hagyja a korábbi technikai korlátokat, és „sokkal előrébb tolja a horizontot” a játékban. Choteau hatalmas javulást sugallt a vizuális hűség és a játékmenet terén, valamint egy kulcsfontosságú példát is hozott arra, hogy a stúdió most mit tudott kihozni magából.
A patkányok és patkányhordák a kezdetektől fogva kulcsfontosságú elemei voltak az A Plague Tale-nek, de mivel Hugo a Requiemben egyre nagyobb képességekkel rendelkezik, a narratíva olyan díszletelemeket követelt, amelyek az előző generációs konzolokon nem lettek volna lehetségesek.
Choteau szerint a játékban egyszerre több százezer patkányt megjelenítő üldözések lesznek, valamint dinamikusan fejlődő helyszínek, amelyeket mostantól menet közben is lehet változtatni, attól függően, hogy mi történik a történetben. A játék mesterséges intelligenciáját, grafikáját és a játékmenet alapját a jelek szerint az új és továbbfejlesztett hardverek figyelembevételével építették át, így a Requiem már a kezdetektől fogva teljes gőzzel fog működni.
A rajongók több játékmenetbeli szabadságot szerettek volna az A Plague Tale: Requiemben, és a fejlesztőknek a konzolok legújabb generációját kellett kihasználniuk nemcsak az aktívabb és dinamikusabb játékélmény érdekében, hanem azért is, hogy a vizuális történetmesélés minden téren javuljon. Choteau néhány dolgot, amit csapata az Innocence esetében csinált, egy „színházi díszlethez” hasonlított, ami talán nem állta meg a helyét a vizsgálat során. A Requiem esetében azonban nem ez a helyzet.
Nem mindenki van elragadtatva a gondolattól, hogy egy újabb olyan játékot kapunk, amelyben egy főhőspáros nekimegy a világnak.
Egyesek úgy vélik, hogy a modern játékok túlzásba viszik a duó formuláját, és a Requiem valószínűleg nem fogja eloszlatni ezeket az aggodalmakat. Azoknak a játékoknak azonban, akiket ez nem zavar, Choteau interjúja nagyszerű dolgokat vetít előre a következő Plague Tale játékkal kapcsolatban.
Forrás: Edge Magazine