Final Fantasy XVI: a Square Enix elárulta, miért nem lesz nyitott világú a játék

Naoki Yoshida beszélt azokról a szempontokról, amelyek nem tették lehetővé, hogy a Final Fantasy XVI egy open-world játék lehessen.

 

 

Naoki Yoshidának, a Final Fantasy XVI producerének nem kell sok információval szolgálnia ahhoz, hogy növelje a várakozásainkat a franchise következő részével kapcsolatban. Eddig a megidézési harcokkal és a történet során felfedezendő érett témákkal kapcsolatos részletekkel szórakoztatott minket, most azonban egy kérdésre szeretett volna választ adni: miért nem lesz a Final Fantasy XVI nyílt világú játék?

Alig néhány hete a cím producere már elvetette ezt a lehetőséget, és inkább egy több, egymástól független területet tartalmazó térképet adott nekünk. Most a Famitsunak adott interjújában (a VGC fordításában) megragadta az alkalmat, hogy elmagyarázza a döntés okait: „Amikor az első Final Fantasyvel játszottam, azt gondoltam, hogy >>ez egy filmszerű játékélmény<<„ – kezdi Yoshida. „A produkció, a párbeszédes pillanatok, a drámaiság, a hangzás – mindezek együttesen a lehető legkirályabb játékélményt teremtették meg. Amint bekerült egy Chocobo vagy egy Moogle, azt gondoltam, hogy ez már egy Final Fantasy-élmény. Ezt az élményt a Final Fantasy XVI-ban is érezni kell„.

„Idő és költség szempontjából szinte lehetetlen egy átfogó történetet létrehozni egy nyitott világban” – Naoki Yoshida

„Emellett a játéktervezés általános sémáját magának a csapatnak az erősségeit szem előtt tartva kell megérteni. Ha belegondolok, azt gondoltam, hogy >>szerintem egy nyitott világ nem illik ahhoz, amit most tervezünk<<„ – folytatja Yoshida. „Egy olyan történetet akarok, amelyben egy hős megmenti a világot, mert ez a Final Fantasy. Szeretném minél hamarabb kiadni ezt a játékot. Nem tudom részenként kiadni”.

Így Yoshida, figyelembe véve az összes szempontot, ami miatt ez egy Final Fantasy, végül kizárta a nyílt világot: „Amikor ezt a négy fő pontot mérlegeltem, azt hiszem, gyakorlatilag lehetetlen mindent elérni. Ha körülbelül 15 év fejlesztési időnk lenne, akkor talán lenne lehetőségünk arra, hogy kihívást jelentsen számunkra egy nyitott világ [mosolyog]. Végül is, idő és költségek szempontjából szinte lehetetlen egy globális történetet létrehozni egy nyitott világban”.

Nyílt világ ide vagy oda, a Final Fantasy XVI kétségtelenül lenyűgözően néz ki. Az első trailerei még többre késztettek minket, ezért a közösség már tűkön ülve várja a játékot.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu