Az érdekesség ott leledzik, hogy az egyikük épp egy Nintendo konzol…
A rajongói PC-s átiratot Ship of Harkinian készítette a Nintendo 64-re megjelent The Legend of Zelda: Ocarina of Time-ból. (A név amúgy utalás King Harkinianra, aki a Philips CD-i-ra megjelent Wand of Gamelon alcímű játékban beszélt egy hajóról az intróban.) A csapat egy új videóban (Ship of Harkinian Direct, a Nintendo Direct után szabadon) közölte a fejleményeket a régóta készülő PC-s átiratról.
A port most már Mac OS-en, továbbá Nintendo Wii U-n is fut, és új funkciókkal bővült az átirat. Szabad kamerakezelési mód, a D-Padra lehet gyorsgombokat rakni, hogy így felszereléseket tegyünk magunkra egy gombnyomással (tunikát, cipőt); akár 250 FPS-sel is futhat a játék a 250 Hz-s támogatásnak köszönhetően, de van egy tárgyakat véletlenszerűen elhelyező mód is (item randomizer), plusz új csalásokat is elérhetünk. Így akit zavar, hogy Link mennyire törékeny is, ha leesne, ezt orvosolni tudja a fall damage redukálásával.
A Rachel Alfa névre elkeresztelt megjelenés a csapat Discordján érhető el, és az új funkciók a lent beágyazott videón megtekinthetőek. A Ship of Harkinian csapat amúgy két évnyi munka után jutott ide, ugyanis a játék kódja vissza lett teljesen fejtve C kódnyelvbe, amiből könnyebben lehet dolgozni. A port már HD grafikát, ultraszéles képernyőfelbontásokat, billentyűzetet, moddolást, erővisszacsatolást (force feedback), illetve giroszkópos célzást is támogat.
Ma már írtunk a Banjo-Kazooie kódvisszafejtő projektjéről (80%-on áll ez), de ezeket megelőzte a Mario 64 még 2019-ben. A Nintendo 64 nyitócíme aztán gyorsan egy halom modot kapott: lett új grafika, bejutott a sugárkövetés (ray tracing), és nem kizárt, hogy ugyanezt az utat fogja követni a The Legend of Zelda: Ocarina of Time is. És a legjobb az egészben az, hogy a Nintendo jogilag nem állíthatja le a projektet. Ha nem használták a kiszivárgott forráskódot, nincsen jogsértés! A porthoz kell a játék eredetije amúgy.
Forrás: VGC