Legalábbis a Twitteren, mivel a Sony jelezte, a továbbiakban nem fogja használni az Ask PlayStation Twitter-fiókját a PlayStation Support felhasználói problémák kezelésére.
Tegnap kora délután jelentették be, hogy a Sony néhány héten belül bezárja AskPlayStation Twitter-fiókját, a PlayStation Support közösségimédia-felületét. A tweet szerint a továbbiakban nem lesz elérhető az 1-1 PlayStation-támogatás, és arra ösztönzi a PlayStation-felhasználókat, hogy a PlayStation weboldal Support fülét használják a GYIK-ek, támogatási cikkek és „önsegítő erőforrások” eléréséhez. A Sony a PlayStation Support YouTube-csatornáját is belinkelte, ahol videós magyarázatokat talál a PlayStation-problémákról és azok megoldásáról.
Az AskPlayStation Twitter-fiók leállítása kiterjed az AskPS_U, a PreguntaPlay, az AskPS_ANZ (Ausztrália és Új-Zéland), valamint az AskPS_U, a PreguntaPlay és az AskPS_ANZ (Ausztrália és Új-Zéland) régió-specifikus támogatási fiókokra is, és esetleg másokra is, amelyek ugyanezt a tweetet küldték. Ezt az üzenetet nem a japán Ask PlayStation fiók küldte ki.
A Twitter-oldalak augusztus 1-jén zárnak be, ezzel mintegy 2 millió követőjüket vágják el a Twitteren keresztüli közvetlen támogatástól. A Sony nem adott további indokot arra vonatkozóan, hogy miért zárják be ezeket a fiókokat.
A rajongók reakciói előre láthatóan negatívak, különösen a legnagyobb PlayStation Support fiók alatt. A Sony talán elég magabiztosnak érzi magát az adatokban ahhoz, hogy a legtöbb lehetséges problémát rövid videókba tömörítse a YouTube-csatornáján vagy a Support weboldalán keresztül. Lehet, hogy most úgy érzi, hogy a Support-fiókok feleslegesek, és csak hangadóként szolgálnak a közösségi médiában történő gyalázkodásokhoz, és inkább racionalizálná a támogatási kérdéseket, miután évekig gyűjtött adatokat és megoldásokat a termékeivel kapcsolatos legnépszerűbb ismert problémákra.
A Twitteren a Support oldalakat felkeresve olyan érzés lehet, mintha az ember egy számítógéppel beszélgetne, amely néha mechanikusan válaszol, és megoldatlan kérdésekkel hagyja magára a felhasználókat. Egy időben a PlayStation Support Direct üzenetek a személy monogramjával végződtek a végén, így egy kicsit személyesebbnek tűnt a dolog. A Sony azonban most ezt is megszünteti, és előre beállított problémákat és útmutatókat ad a hibaelhárításhoz, mielőtt a PlayStation-felhasználó problémája esetleg a Support chatdoboz másik végén lévő személyhez kerülhetne.
Forrás: Twitter
Starting August 1st, 1-to-1 PlayStation Support via Twitter will no longer be available. To connect w/ PlayStation Support, visit https://t.co/XrvlucY4jr For support articles & self-help resources, visit https://t.co/RfTB4Wzxlp For support videos, visit https://t.co/9dKMRCgkY2
— Ask PlayStation (@AskPlayStation) July 18, 2022