Csak nem egy új játékon dolgozik John Romero?!

Az FPS keresztapa, John Romero, akit a Doom és Wolfenstein sorozaton végzett munkájáért ünnepelnek, megerősítette egy új első személyű lövölde fejlesztését.

 

 

Az FPS-játékok egyik keresztapja, John Romero hozzájárulását az olyan befolyásos sorozatokhoz, mint a Wolfenstein, a Doom és a Quake – és a videójátékokhoz általában – nem lehet alábecsülni. Az ezredforduló utáni munkái azonban közel sem kaptak akkora elismerést, mint azok a címek, amelyekre a 90-es években rányomta a bélyegét. Ez azonban most megváltozhat, mivel a Romero Games, a John és felesége, Brenda által 2015-ben alapított galway-i székhelyű stúdió jelenleg több pozíciót is betöltésre keres, amelyek a stúdió fejlesztés alatt álló, nem nyilvános FPS-játékához kapcsolódnak.

Romero nemrégiben közzétett tweetje a témában kevésbé volt bejelentés, mint inkább egyfajta casting-felhívás.

Csak annyit árul el, hogy a Romero Games „egy új FPS-en dolgozik”, és arra kéri az érdeklődő pályázókat, hogy nézzenek be a honlapjukra. A Romero Games honlapja ugyan megerősíti, hogy az új projekt az Unreal Engine 5-öt fogja használni, ám másról nem sok szó esik a készülő játékkal kapcsolatban. Jelenleg rengeteg Unreal Engine 5 projekt van készülőben, és a motor képességeit tekintve lehetetlen kitalálni, hogy Romero és csapata pontosan mire használhatja azt.

Lehet, hogy John Romero egy nagyobb csapat összeállításában reménykedik a közelgő Doom 2 kiegészítő, a SIGIL 2 elkészítéséhez, de ez nem tűnik valószínűnek. Az eredeti SIGIL az eredeti Doom úgynevezett megawadjaként debütált, és a retro-centrikus dizájnfilozófiáját sok old-school FPS játékos dicsérte. Ennek ellenére a SIGIL elsősorban szólóban készült, és nem úgy tűnik, hogy Romero egy Unreal Engine 5-ben jártas fejlesztőcsapatot igényelne a folytatás összeállításához.

Valószínűbb, hogy az új cím a jelenleg az indie szcénában zajló boomer shooter revival friss belépője lesz.

Az olyan játékok, mint a DUSK, az Amid Evil és az Ion Fury újraélesztették az érdeklődést a 90-es évek közepén játszott FPS-játékok iránt, és a fejlesztői hátteret tekintve a Romero Games valószínűleg egy újfajta retróőrületet kíván meglovagolni. Érdemes megemlíteni, hogy John Romero összeállt az ex-Id Software munkatársával, Adrian Carmackkal, hogy készítsenek egy crowdfunded címet Blackroom néven, de ebből nem lett semmi.

A rajongók valószínűleg még emlékeznek John Romero utolsó igazán nagy „dobására”, a 2000-es Daikatanára, amely akkora bukás volt, hogy még több mint két évtizeddel később is paródiaként emlékeznek rá. A SIGIL-en végzett munkája és a Wolfenstein 3D harmincadik évfordulójának nemrégiben történt megemlékezései alapján azonban úgy tűnik, Romero inkább a legjobban fogadott munkáira koncentrál.

Forrás: Twitter

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu