A Wizards of the Coast megalapítja a Skeleton Key-t, egy teljesen új játékgyártó stúdiót, amelyet az egykori BioWare-tag, Dragon Age-fejlesztő Christian Dailey vezet.
A Wizards of the Coastnak minden gazdag IP-állománya és erős franchise-ai ellenére nem volt túl sok szerencséje a videójátékos kiruccanásaival az évek során. A cég újra és újra megpróbált áttörni, de még nem sikerült igazán meghódítania az RPG videójátékok közönségét egy igazi kasszasikerrel, bár a legújabb beruházása e tekintetben talán az eddigi legkiemelkedőbb lehet.
A Wizards of the Coast ugyanis most egy teljesen új játékfejlesztő stúdiót alapított Skeleton Key néven, és úgy tűnik, hogy a hangsúlyt a teljes értékű AAA-játékok gyártására helyezi.
Talán a legfontosabb, hogy a Skeleton Key-t Christian Dailey vezeti, aki korábban a BioWare egyik vezetője volt, és az egyik felelős a Dragon Age RPG jelentős sikeréért.
Dailey a mai nap folyamán a Twitteren jelentette be, hogy a Hasbro és a Wizards of the Coast a kezdetektől fogva őt szánta a Skeleton Key élére. Dailey korábbi munkái között számos kiemelkedő BioWare-projekt szerepel, melyek közül az egyik legjelentősebb a Dragon Age: Origins volt. A Dragon Age az egyik legötletesebb és legösszetettebb fantasy világként vonult be a játéktörténelembe, Dailey karrierjének egyik hatalmas sarokköve, és ez hosszú távon a Skeleton Key számára is kulcsfontosságú eszközzé teszi őt.
Szintén említésre méltó, hogy Christian Dailey az Anthem 2.0-n dolgozott. Bár az a projekt sosem indult be rendesen, Dailey csapata keményen dolgozott a játék újjáélesztésén a széles körben elítélt megjelenés után, ami kulcsfontosságú tapasztalatot ad neki az élőszereplős címeken való munkában.
Ez is egy olyan út lehet, amelyet a Wizards of the Coast a jövőben a Skeleton Key-vel szeretne felfedezni, bár a stúdió még nem sokat jelentett be az első AAA produkciójáról.
A Wizards of the Coast és a Hasbro az elmúlt néhány évben a jelek szerint egyre nagyobbra duzzasztotta játékgyártási kapacitásait. Tavaly szeptemberben a Hasbro bejelentette a New Raleigh-Durham stúdiót, amelynek első nagyobb projektje egy harmadik személyű G.I. Joe akciójáték lesz. Értelemszerűen a Hasbro az akció- és kalandjátékok oldalára koncentrálhat, míg a Wizards of the Coast új Skeleton Key-je inkább az RPG rész felé hajlik.
Azt persze még nagyon korai lenne megmondani, hogy a Skeleton Key első játéka miben, illetve mennyiben hasonlít majd a rajongók által kedvelt Dragon Age-epizódokhoz, de az biztos, hogy a Wizards of the Coast nagyon komolyan vette Dailey játékgyártásban szerzett pedigréjét a felvételi eljárás során. Az RPG-rajongóknak tehát érdemes résen lenniük.
Forrás: Twitter
Very excited to announce that we've started a new AAA game studio with the amazing folks at @Hasbro and @Wizards of the Coast!
It's early days right now at @SkeletonKeyDev but looking forward to sharing more soon. Please keep a lookout and check our open roles! https://t.co/GJUmEDMvrk
— Christian Dailey (@ChristianDailey) July 26, 2022