Stephane D’Astous, az Eidos Montreal alapítója szerint a Square Enix „nem volt olyan elkötelezett a nyugati fejlesztők támogatása iránt, mint reméltük”.
Tegnap már röviden beszámoltunk Stephane D’Astous a GamesIndustry.biz-nek adott interjújáról, amelyben élesen kritizálta a Square Enix elutasító hozzáállását az Eidos Montreal, valamint más nyugati stúdiók, például a Crystal Dynamics felé, és azt találgatta, hogy a nemrég történt eladás az Embracer Groupnak a Square Enix Sony általi állítólagos felvásárlása miatt történt. Íme néhány további érdekes észrevétel az interjúból!
D’Astous, aki 2007-ben alapította az Eidos Montrealt, és 2013-ban távozott, leírta, hogy kezdetben abban reménykedett, hogy az SE újjáéleszti az Eidost, amikor két évvel a Montreal alapítása után felvásárolták a céget:
„Mindig is úgy éreztem, hogy az Eidos által használt játékeladási módok annyira hagyományosak és konvencionálisak voltak.”
„Hogy ez nem volt innovatív. És mindig alulértékelte a játékok minőségét” – mondta D’Astous a mára már megszűnt kiadóról, amelynek akkori kínálatában olyan sorozatok szerepeltek, mint a Deus Ex, a Hitman és a Tomb Raider. „Reméltem, hogy amikor a Square Enix 2009-ben megvásárolta az Eidos-t, ez változtatni fog a dolgokon.”
D’Astous reményei azonban hamar elszálltak, mivel a Square Enix irreális elvárásokat támasztott a Montreal és az Eidos többi nyugati stúdiójának játékaival szemben. „Az éves pénzügyi jelentéseikben Japán mindig hozzátett egy-két mondatot, miszerint >>Csalódtunk bizonyos játékokban. Nem érték el az elvárásokat.<< És ezt szigorúan bizonyos, Japánon kívül készült játékok esetében tették”.
D’Astous úgy vélte továbbá, hogy az SE-nek az Eidos örökölt franchise-airól a szuperhősös játékok készítésére való átállása – beleértve a Marvellel 2013-ban kötött több projektre kiterjedő szerződés aláírását – rövidlátó volt. „Talán abban az időben [a szerződés aláírása idején] a szuperhősös dolog menő volt. Még mindig az, de van némi fáradtság a szuperhősökkel kapcsolatban. És különösen a játékokban – nagyon keveseknek sikerül sikeresnek lenniük a szuperhősökkel”.
Hozzátette: „Talán ez volt a könnyebbik út. Talán azt gondolták, hogy egy szuperhősös játékot könnyebb eladni, mint egy hagyományos játékot”.
Bár D’Astous részben a japán vezetőkre hárítja a felelősséget az SE nyugati stúdióinak kezeléséért, nem hiszi, hogy kizárólag ők a felelősek, és kijelentette, hogy „a rossz döntések egy része Londonból származik”. Azt állítja azonban, hogy a Square Enix nyugati stúdióinak közelmúltbeli eladása az Embracer csoportnak a Square Enix Tokyo Sony általi felvásárlásáról szóló pletykákból eredt.
„Ha a sorok között olvasok, a Square Enix Japan nem volt annyira elkötelezett, mint ahogy azt kezdetben reméltük. És vannak olyan pletykák, nyilván az összes ilyen fúziós és felvásárlási tevékenységgel kapcsolatban, hogy a Sony nagyon szeretné, ha a Square Enix a saját keretein belül maradna” – mondja. „Hallottam olyan pletykákat, hogy a Sony azt mondta, hogy nagyon érdekli őket a Square Enix Toyko, de a többi [stúdió] nem”. Ez D’Astous szerint megmagyarázná, hogy miért adták el a Square Enix nyugati stúdióit az Embracer csoportnak, meglepően alacsony, 300 millió dolláros áron.
Érdemes hangsúlyozni, hogy D’Astousnak az elmúlt évtized nagy részében nem volt közvetlen köze az Eidos Montrealhoz.
Ennek ellenére az SE-vel kapcsolatos belső tapasztalatai minden bizonnyal egybecsengenek a vállalat nyugati stúdióival kapcsolatos általános hozzáállásával az utóbbi években.
Forrás: GamesIndustry.biz