Ezúton is jár egy szarkasztikus taps az Activision Blizzardnak és a kínai techóriás NetEase-nek…
Az Activision Blizzard és a NetEase között már évek óta komoly kapcsolat van. Gondoljunk csak bele, hogy az anyagilag felfoghatatlan módon sikeres, de a játékosok által nem éppen szívlelt iOS-re, Androidra és PC-re is elérhető Diablo Immortalt is közösen hozták létre. Nos, nem ez volt az egyetlen tangója a két cégnek, ugyanis a Bloomberg arról ír, hogy a kulisszák mögött az amerikai kiadó (amit hamarosan a Microsoft bekebelezhet) és a kínai techcég már elkaszált egy hivatalosan be sem jelentett, mobilos World of Warcraft MMO-t…
A NetEase térfelén 100 ember dolgozott a projekten, és néhányukat ki is rúgták azóta, de azt nem tudjuk, hogy a Blizzardnál vajon hányan tevékenykedtek az MMO-n, illetve hány elbocsátásról lehet szó. A játék kódneve Neptune volt, és nem egy egyszerű port lett volna, így a mobilos World of Warcraft MMO nem lett volna azonos a PC-s kiadással. Ehelyett egy spinoff lett volna, és történetileg egy eltérő időszakban játszódott volna az Activision Blizzard-NetEase páros játéka.
A Neptune törlése nem kreatív okokból született döntés eredménye volt, hanem nem volt megegyezés a két fél között a feltételekkel kapcsolatban. Ez az Activision Blizzardnak (és a jövőben a Microsoftnak) még bajokat okozhat, ugyanis a NetEase a cég játékainak kínai kiadója. Ez még nem történt meg a Diablo Immortallal, ugyanis állítólag a játék egyik hivatalos kínai közösségi fiókján utalás történt Xi Jinpingre (Kína vezetőjére) mint Micimackó (ezt pedig nem tolerálják az ottani cenzorok). Ez pedig komoly feszültségeket eredményezhet a két cég között, és nem kizárt, hogy ennek valamilyen következménye is lehet a Bobby Kotick vezette kiadóra.
Kérdés, hogy vajon milyen fogadtatása lett volna egy mobilos World of Warcraft MMO-nak. A Diablo esetében is ugye egy főleg PC-s franchise ugrott át mobilra, és ott is joggal csaptak a rajongók az asztalra…
Forrás: WCCFTech