A Team Ninja játéka (ami a Microsoft E3-helyettesítő műsorán lett bejelentve) nem biztos, hogy olyan hasonló lesz a FromSoftware Sekiro: Shadows Die Twice-ához, vagy „a házon belüli” Nioh-hoz…
A Három királyság korában Kínában játszódó játék a Redditen kapott egy kiadós szivárgást. A forrás a 4chan, de ettől függetlenül eléggé hitelesnek tűnik. A közelharc az öt hagyományos kínai elemen (fa, víz, tűz, fém és föld) alapul. Ezek különböző harci stílusoknak felelnek meg. A tűz például agresszívabbá tesz, a víz az ellentámadásokra, a föld pedig a védekezésre összpontosít. Ha egy adott ponton stílust váltasz, az növeli a morálodat (hasonlóan a Nioh-ban a Ki-hez).
A védekezés az alapvető mechanika, a védekezéssel vissza lehet vonni más mozdulatokat a támadás/védelem átmenethez. Ez egy nagyon sima mozdulat, és egy kínai kung-fu film érzetét kelti. A különböző fegyvereknek különböző ellenmozdulatai vannak, amelyek közül néhány egy találattal képes megölni a normál ellenséget, és a kivégzési mozdulatok nagyon brutálisak. A morálrendszer a Wo Long másik központi rendszere. Minél több ellenséget ölünk meg, és minél több sikeres ellentámadást hajtunk végre, annál jobban nő a morál csíkja. A magasabb morál félelemmel tölti el a pályán lévő ellenségeket, és azok meghunyászkodnak, így kedvezőbbé válik a támadásunk, ám a komolyabb ellenfelek és a bossok magasabb morált igényelnek. Ha kemény találat ér, és a morál emiatt csökken, ellenfelünk agresszívabbá válhat, de eközben a védekezésünk is erősödik.
Mielőtt nehéz helyzetbe jutnánk, egy könnyebb csatával helyre lehet hozni a morálunkat, így a játék is kicsit könnyebbé válhat. A Wo Long nem rendelkezik nehézségi szinttel kapcsolatos opciókkal, emiatt a morál olyan mint egy dinamikus nehézségi szint, és ez morál arra is használható, hogy felszabadíthassunk néhány ultimate képességet (mint a szintén a Team Ninjától származó Ninja Gaiden játékokban). Az ugrással pár támadástól eloldalazhatunk, majd ráugorhatunk az ellenfelünk fejére, hogy a levegőből egy keményebb támadást vihessünk véghez. Futás közben rá lehet lépni az első ellenfelünk fejére, hogy magasabbra ugorjunk, és erősebb támadással kínáljuk meg a mögötte álló kollégáját. Az ugrással közvetlenül a falon lévő íjászokat is megtámadhatjuk a saját skillfával rendelkező íjunk helyett. Lesznek eltérő támadások a landolással kapcsolatban is.
Több neves karakter ellen is küzdhetünk (Lu Bu) a yokai bossok mellett. Az emberi bossok egyedi páncélzatot és fegyvert hullajtanak magukból. Ezek egyedi képességekkel és hatásokkal bírnak. A démonok spelleket hagynak hátra (ezeket tablettákkal vagy talizmánokkal lehet aktiválni). Mindez persze nem hivatalos, de az igen, hogy kapásból a Game Passon is ott lesz a 2023 elején PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra megjelenő Wo Long: Fallen Dynasty.
Forrás: WCCFTech