Nem valószínű, hogy ismét epizodikus lesz a Life is Strange

A Life is Strange: True Colors nem volt egyszeri kivétel: miközben a Life is Strange, a Life is Strange: Before the Storm és a Life is Strange 2 is epizodikus formában jelent meg, a sorozat legújabb része nem. Ez folytatódhat a későbbiekben is.

 

Régebben elfogadott volt, hogy a Square Enix epizodikusan adta ki a franchise játékait, amin a Don’t Nod (akkoriban Dontnod; ők az első és a második részen dolgoztak) és a Deck Nine (ők pedig a Before the Stormot valósították meg) tevékenykedett. Ezt a formátumot viszont lecserélték, és a Life is Strange: True Colors a plusz, felvezető DLC-t leszámítva teljes formában rajtolt el tavaly. A Deck Nine nem nagyon látja úgy, hogy visszatérnének az epizódokhoz.

Philip Lawrence, a Deck Nine senior narratív tervezője a Rock Paper Shotgunnal beszélgetett el a témáról (pl. volt-e hatása a fejlesztésre a részletekben történő kiadás, érintett volt-e a kreatív elem is „a szeletelt tálalásban”, nem beszélve a néhol frusztrálóan követhetetlen megjelenési menetrendről). Lawrence szerint nem kellett a fejlesztést sürgetniük, és egy lassabb, összefüggőbb, organikus megközelítéssel állhattak a projekthez, ami így pozitívabb fogadtatást is kapott.

Lawrence szerint kreatív szemszögből az epizodikus formátum elhagyásával koncentrálhatott a stúdió a történet kifinomítására, a forgatókönyvre, és utána a játék létrehozása jöhetett szóba. Nem volt meg az a kényelmetlen szituáció mint az epizodikus modellel: ott sürgetni kellett a fejlesztést a forgatókönyves tartalmak körül az első részhez, utána a másodikhoz,és így tovább. Enélkül összefüggőbb lett a fejlesztés, és nem is nagyon tudja elképzelni, hogy ismét epizódokkal foglalkozzanak. A jó fogadtatás mellett úgy látja, hogy óvatosak voltak az epizódos struktúra megőrzésével, mert ez szerinte tetszik az embereknek, és mindez a Life is Strange DNS-ének a része. Az epizódokkal kapcsolatos döntés nem volt nekik könnyű, de ezek elhagyását megfelelő döntésként tekinti.

És nem is mond hülyeséget. Inkább várjunk egy kicsivel többet, hogy egyben kapjuk meg a történetet, hiszen ez nem egy TV-sorozat…

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu