A Microsoft reagált a Sony megjegyzéseire az Activision Blizzard küszöbön álló felvásárlásával kapcsolatban, jelezve, hogy „nyugi, itt minden a legnagyobb rendben, éljen a szabad verseny!”
A Microsoftnak világszerte kemény bírálatokkal kell szembenéznie a szabályozó hatóságok részéről, miközben az Activision Blizzard felvásárlását igyekszik lezárni. A redmondi óriásnak az Activision Blizzard méretéből adódóan a játékpiac feletti növekvő ellenőrzésével kapcsolatos aggályokkal kell szembenéznie. Ezek a felülvizsgálatok enyhén szólva is érdekes nyilatkozatokhoz vezetnek. A legújabb példa magának a Sony-nak a válaszára érkezett, amely azt állította, hogy a Call of Duty népszerűsége olyan jelentős, hogy egyetlen platformtulajdonosnak sem kellene birtokolnia. A konkurens vállalat természetesen nem ért egyet.
A Sony érvelése, amelyet az Activision Blizzard Microsoft általi felvásárlásával kapcsolatban folyamatban lévő brazil vizsgálat részeként nyújtottak be, azt állítja, hogy a Call of Duty népszerűsége „befolyásolja a felhasználók konzolválasztását”.
Továbbá, hogy a Call of Duty játékosok hűsége azt jelenti, hogy egy rivális soha nem tudná újraalkotni a sikerét. Álláspontja szerint a Microsoftnak az Activision Blizzard-ot, és vele együtt a Call of Duty-t célzó felvásárlása versenyellenes lenne. Az amerikai cég most kiadott egy közleményt, amelyben igyekszik cáfolni a Sony aggodalmait.
A Microsoft azzal kezdi, hogy a Sony az egyetlen fél, aki ilyen állításokat fogalmaz meg, a többi megkérdezett harmadik félnek nem voltak hasonló érzései a felvásárlással kapcsolatban. Továbbá úgy vélik, hogy a Sony ellentmondásosan fogalmaz. A cég rámutat, hogy a kizárólagossági megállapodások a Sony saját üzleti stratégiájának is kulcsfontosságú elemei voltak. A Sony ugyanis aktívan köt olyan megállapodásokat, amelyekben a fejlesztőknek bele kell egyezniük, hogy nem adják ki játékaikat az Xbox Game Passon.
A Microsoft számos további ellenérvet is felsorakoztatott a brazil szabályozó hatósághoz benyújtott 27 oldalas dokumentumában.
Ezek között szerepel a redmondiak azon szándéka, hogy továbbra is kiadják a Call of Duty játékokat a PlayStationre, elemzés arra vonatkozóan, hogy az Xbox Game Pass csak egy módja annak, hogy a játékosok fizetnek a játékokért, a Sony saját, versenyképes előfizetési szolgáltatásai stb.
Mindkét mega-vállalat különös hangsúlyt fektet az Xbox Game Passra érkező Call of Duty játékokra. Könnyű megérteni, hogy a Microsoftnak a Call of Duty birtoklása és Xbox Game Pass-on való kínálása hatalmas áldás lesz – különösen, ha az új címek esetleg valamiféle exkluzivitást vagy korai hozzáférést élveznek majd a szolgáltatásban.
Ez hosszú távon persze árthat a Sony-nak, hiszen a Call of Duty a PlayStation platformokon óriási népszerűségnek örvend.
Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Microsoft felvásárlása versenyellenes lenne. Mindig lesznek új játékok, és még ha az Xbox egyre népszerűbb lesz is a következő években, míg a PlayStation hanyatlik, ez is normális az iparágban.
Az azonban, hogy ez a konfliktus mekkora hatással lesz a Microsoft felvásárlási kísérleteire, már egy teljesen más kérdés.
Forrás: VGC