Jövőre is lesz fizetős Call of Duty, a Sony tart attól, hogy az Xboxé lehet az IP

A Sony szerint befolyásolhatóak lehetnek a játékosok a konzolválasztásukban, ha a Microsoft felvásárolhatja az Activision Blizzardot.

 

Idén a Call of Duty két játékkal bővül: az Infinity Ward a Modern Warfare II mellett (ez október 28-án jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra) a Warzone 2.0-t is elhozza később az év során. A pletykák arról beszéltek, hogy 2023-ban kimaradhat az évi megjelenés; a Treyarch egy free-to-play játékon, illetve egy új Zombieson dolgozhat, de ezek még nem lettek megerősítve. Most viszont itt az Activision Blizzard negyedéves üzleti jelentése, ami megerősítette: jövőre is lesz „prémium”, azaz fizetős Call of Duty PC-n és konzolon!

Idézzük magyarra fordítva a releváns szekciót: „A [2022-es] negyedik negyedév új korszakot nyit a Call of Duty franchise számára. Nagy várakozás előzi meg a Call of Duty: Modern Warfare II-t, amely a tervek szerint konzolra és PC-re jelenik meg. A 2019-es Modern Warfare, az eddigi legsikeresebb Call of Duty cím folytatása a franchise eddigi legambiciózusabb bevezetésének felvezetője lesz. Egy teljesen új Call of Duty: Warzone 2.0 élmény szorosan kapcsolódik a prémium játékhoz, és a Modern Warfare-univerzum kiterjesztéseként még idén megjelenik. Az Activision kibővített stúdiói emellett továbbra is erőteljesen haladnak egy innovatív mobil élménnyel, amely a Warzone-t a legnagyobb és leggyorsabban növekvő platformra terjeszti ki. Az egész Call of Duty ökoszisztémában a csapatok jó helyzetben vannak ahhoz, hogy ezeket a megjelenéseket jelentős élő szolgáltatásokkal [live service-szel] támogassák, miközben folytatják a 2023-ra és azon túlra tervezett új prémium tartalmak fejlesztését is.” A lényeg az utolsó mondatban van: jövőre is lesz fizetős játék ősszel!

Brazíliában a szabályozásért felelős hatóságok és a kormányzat megkérdezte a techcégektől, hogy mit gondol a Microsoft Activision Blizzardos felvásárlási ajánlatáról. Így az Amazon, a Google, illetve a Sony válaszait is közzétették. Ez a ResetEra fórumon felbukkant, a VGC pedig lefordította angolra, mi pedig magyarra átültettük a teljes választ a korrektség jegyében:

„Egy 2019-es tanulmány szerint „a Call of Duty jelentősége a szórakoztatásban, általánosságban leírhatatlan”. Ez a brand volt az egyetlen videojátékos IP, amely a rajongók körében az összes szórakoztatóipari márka top 10-es listájára is feljutott olyan nagy nevek mellé mint a Star Wars, a Trónok harca, a Harry Potter és a Gyűrűk ura. A Call of Duty annyira népszerű, hogy befolyásolja a felhasználók konzolválasztását, és a hűséges felhasználók közössége eléggé meggyökeresedett ahhoz, hogy még ha egy versenytársnak lenne is költségvetése egy hasonló termék kifejlesztésére, akkor sem tudna vele versenyezni.

A Call of Duty minden egyes éves megjelenése körülbelül 3-5 évet vesz igénybe. Mivel az Activision évente egy Call of Duty-játékot ad ki, ez több százmillió dolláros éves befektetést jelent. Körülbelül 1200 ember dolgozik minden egyes verzión, és további 1500 ember vesz részt a kiadásban és a terjesztésben. Így csak a Call of Duty több fejlesztőt foglalkoztat mint a legtöbb játékgyártó cég a teljes fejlesztési portfóliójában, beleértve az AAA stúdiókat is. Továbbá, mivel az Activision azt tervezi, hogy 2021-ig további 2000 fejlesztőt vesz fel, valószínűleg arra számít, hogy a Call of Duty a jövőben még sikeresebb lesz. Egyetlen más fejlesztő sem képes ugyanolyan mértékű erőforrásokat és szakértelmet fordítani a játékfejlesztésre. Még ha meg is tudnák ezt tenni, a Call of Duty túlságosan beágyazódott, így egyetlen rivális – legyen az bármilyen releváns – sem tudja utolérni.

Ez a játék a belső nézetes lövöldözős játékok szinonimája, és lényegében meghatározza ezt a kategóriát. Ezt mutatja a játékosok közösségi médiában való elkötelezettsége is. A Call of Duty több mint 24 millió követővel rendelkezik a Facebookon, szemben a Battlefield 7 milliójával; és több mint 12 millió követővel az Instagramon, szemben a Battlefield 2 milliójával. Finoman szólva a játékosok nem valószínű, hogy alternatív játékokra váltanának, mivel elveszítenék ezt az ismertséget, ezeket a képességeket, sőt, még a Call of Duty-játékokkal szerzett barátaikat is. A Call of Duty még az olyan gyengébb években is (mint 2021) jelentős különbséggel tudta megelőzni a legtöbb más játékot. A Call of Duty: Vanguard például széles körben gyengébbnek számított mint az előző évek címei, mégis a 2021-es év egyik legkelendőbb játéka volt. Más szóval a játékosok még egy rossz évben is hűségesek maradnak a márkához, és továbbra is megveszik a játékot,” írja a Sony.

Az első ilyen kérdés során (ez még januárban történt) a Sony azt mondta, hogy a szerződések értelmében elvárja, hogy multiplatform maradjon a Call of Duty, és ezt a Microsoft is megerősítette, igaz, mindössze a következő három játékra vonatkozik ez. Ebbe a hármasba beletartozik az ősszel érkező Call of Duty: Modern Warfare II is. Mivel a PlayStation platformokon is a legnépszerűbb címek közé tartozik a franchise, súlyos érvágás érheti a Sony-t, ha a Microsoft elhappolja a CoD-ot!

Forrás: WCCFTech, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu