A Microsoft hivatalos dokumentumainak egyikében erősítette meg, amit eddig is saccoltak az elemzők: a 2013-as Xbox One-ból csak feleannyit tudott a cég eladni, mint a Sony a PlayStation 4-ből.
A brazil gazdasági védelmi igazgatási tanács elég erősen érdeklődik a Microsoft körül, mivel a cég fel kívánja vásárolni az Activision Blizzardot. Több dokumentum is felbukkant a kormányzati szerv weboldalán, ami azért releváns számunkra, mert a Microsoft rövid időn belül leállította az Xbox One értékesítésének hivatalos közlését, míg a Sony az idei első üzleti negyedéves (2022 áprilisa és júniusa között) jelentésében hagyta csak el a PlayStation 4 ilyen adatközlését.
A dokumentum 18. oldalán írja a Microsoft, hogy a Sony a konzolos értékesítések és felhasználói bázisok tekintetében több mint kétszeres eredményt ért el az előző konzolgenerációban. Kb. 116 millió PlayStation 4-et adtak el eddig (ez tavaly júliusi adat), így az Xbox One-ból kb. 58 milliót ért el, és bár a „több, mint kétszeres” kifejezés nem olyan tiszta, az Ampere Analysis 2020-as elemzésében hasonló adatot említett Piers Harding-Rolls, a cég elemzője.
2020 második negyedévének végén a PlayStation 4 felhasználói tábora 111 millió játékos volt, míg az Xbox One 51 milliónál járt, és már ekkor is repülő tempójú volt a Nintendo Switch az akkori 57 milliós adatával. A Sony egy hatékony brandet épített fel két és fél évtized alatt, és bár a Microsoft Harding-Rolls szerint versenyképesebb lett a jelenlegi konzolgenerációra, Európában az Xbox One-nal teret veszett a Microsoft, és a PlayStation brand a kiegyensúlyozottaban amerikai és egyesült királysági piacon kívül erősebb teljesítményre képes, és ez drámailag nem változott az új konzolokkal sem, függetlenül a Microsoft pozíciójától.
A megközelítőleg 58 milliós eladás nem olyan rossz, de az Xbox 360 ennek jó másfélszeresét hozta össze a 84 millió feletti eladásával (ami pedig a 24 milliós eredeti Xboxos teljesítménnyel összevetve ég és föld).
Forrás: WCCFTech