A Blizzard részletezte a Diablo IV játékon belüli áruházával, a szezonbérlettel és a rengeteg megjelenés utáni tartalommal kapcsolatos terveit.
A Diablo IV-et „fejlesztők serege” fogja támogatni, akik még évekig dolgoznak az új szezonális tartalmakon, írta a Blizzard a tegnapi új negyedéves frissítésben: a frissítések és új tartalmak a polírozástól és a minőségi jellemzőktől kezdve a nagyobb új funkciókig, küldetések, ellenségek, tárgyak, élő események és természetesen a szezonbérletekig terjednek.
A Diablo IV szezonjai a Diablo III szezonjait követik majd: A játékosok minden új szezont egy vadonatúj karakterrel kezdenek (a meglévő karakterek továbbra is elérhetőek maradnak az „Örök Birodalomban”), de az előző szezonból származó tárgyak vagy arany nem marad meg.
„Fontosnak tartjuk, hogy a játékosok lássák, hogy a játék értelmes módon változik” – írta Joe Piepiora társjáték-igazgató. „Minden évad egy friss, új játékélményt és küldetéssorozatot hoz, amely új kihívásokat, rejtélyeket és lehetőségeket vezet be a szintlépés élményébe”.
A szezonális élő események közé tartozhatnának olyan dolgok, mint például egy hétvégén át tartó invázió, vagy egy új, feltehetően átutazó kereskedő érkezése. A Diablo III-ból ismert Season Journeys is visszatérnek, amelyek időre szóló jutalmakat kínálnak a játékosoknak, akik bizonyos feladatokat teljesítenek. A Season Journeys-ek különállóak a szezonbérlettől, és minden játékos számára ingyenesek, de a Journey céljainak teljesítése előrelépést biztosít a szezonbérletben.
A szezonbérletek kozmetikai tárgyakat és prémium valutát kínálnak majd az ingyenes és a fizetős jutalompályák során.
A szezonban való előrehaladást gyorsító boosterek is elérhetőek lesznek a bérletben, de mivel ezek hatással vannak a játékmenetre, csak az ingyenes pályán lesznek – és bár a játékosok közvetlenül is vásárolhatnak szezonbérletszinteket, ez nem gyorsítja fel a hozzáférést a szezonbérlet boostjaihoz, mivel azok is a fejlődés mérföldköveihez vannak kötve. „Más szóval, nincs mód arra, hogy egy szint megvásárlásával lerövidítsük a season boostok megszerzését” – mondta Kegan Clark, a Diablo IV termékigazgatója. „Ki kell érdemelni őket.”
A szezonbérletben szerzett prémium valutát a Diablo IV tárgyboltjában lehet elkölteni, de a Blizzard ismét hangsúlyozta, hogy minden, ami megvásárolható, szigorúan kozmetikai jellegű. Azt is megígérte, hogy a legjobban kinéző tárgyak – bevallottan szubjektív meglátás – nem kizárólag a boltban lesznek elérhetőek, bár néhány tematikus tárgy kizárólag bizonyos szezonbérletekhez kötődhet.
A Diablo IV még jócskán odébb van, de érthető, hogy a Blizzard minél előbb szeretné eloszlatni a monetizációs rendszerekkel kapcsolatos aggályokat.
A Diablo III hírhedt, valódi pénzes aukciós házának emlékei még élénken élnek a közösségben, ráadásul a Blizzardnak csúnya visszatetszéssel kellett szembenéznie a Diablo Immortalban található mikrotranzakciók miatt. De az a játék ingyenesen játszható, és elsősorban a mobilplatformokra koncentrál, ahol az agresszív monetizáció sokkal gyakoribb és széles körben elfogadott (és ennek köszönhetően nagy sikert aratott). A Diablo IV viszont prémium árú kiadás lesz PC-n és konzolokon, egy olyan közönségnek, amely érzékenyebb (és kevésbé elnéző) az ilyen gyakorlatokra.
Sőt, a Blizzard korábban megígérte, hogy a Diablo IV nem lesz monetizált, mint a Diablo Immortal: amikor a játékon belüli áruházról először esett szó még júniusban, a Diablo főnöke, Rod Fergusson gyorsan posztolt a Twitterre, hogy megnyugtassa a türelmetlen rajongókat, hogy…
…a fizetős tartalom, amit kínál, „az opcionális kozmetikai elemek és a teljes történetvezérelt bővítések köré csoportosul majd”.
„Szándékunkban áll folytatni a párbeszédet a játékosokkal a Shopról és a Season Passról, és mindig meghallgatjuk és keressük a közösség visszajelzéseit ezzel kapcsolatban” – írta Clark. „Őszintén hiszünk abban, hogy együtt tudunk dolgozni a közösséggel, hogy a Diablo IV egy élő, fejlődő világ maradjon még hosszú évekig”.
A Diablo IV várhatóan valamikor 2023-ban érkezik.
Forrás: Blizzard