Az Xbox-vezér a Bobby Kotick vezette kiadót bekebelezve iOS-en és Androidon is komoly terjeszkedésnek indulhat (ugyanis a kiadóhoz tartozik a mobilos cégek között éllovasnak nevezhető King is; őket például a Candy Crush kapcsán ismerhetjük).
A Bloomberg arról kérdezte Phil Spencert, hogy hogyan is állt össze a 68,7 milliárd dolláros (ez már 27480 milliárd forintnak megfelelő összeg!) ajánlat az Activision Blizzardért, amire Spencer elmondta, hogy a Microsoft növelni szeretné a konzolokon túl a kreatív kapacitását, így a mobilos és PC-s bővítés lenne a céljuk, ha a regulátorok engedélyezik a felvásárlást (egy példa már volt erre: az SNK-t lényegében bekebelező Szaúd-Arábia már rábólintott a vételre):
„Amikor azon gondolkodtunk, hogy mire vagyunk képesek ma, és hová kell eljutnunk, arra jutottunk, hogy a világ legnagyobb játékplatformja a mobiltelefon. Másfél milliárd ember játszik mobilon, és azt hiszem, sajnálatos módon a Microsoftnak ez nem egy olyan hely, ahol natív platformunk van. A konzolos és a PC-s játékiparban nincs olyan kreatív képességünk, amely a mobiljátékok sikerét elhozta volna. A videojátékok terén az a helyzet, hogy ha valaki túl régóta van a pályán, akkor ismeri a legtöbb alkotót, így ismeri azokat a csapatokat, amelyek jól illeszkednek abba, amit mi szeretnénk csinálni, ám a megbeszéléseket (legalábbis belsőleg) az Activision Blizzarddal a mobilos, majd a Blizzarddal a PC-s képességeik miatt kezdtük el. Ez volt az a két dolog, ami igazán felkeltette az érdeklődésünket,” mondta Spencer.
Az április-júniusi negyedév során az Activision Blizzard 361 millió aktív játékossal rendelkezett, és a King 240 milliót tett ki, a Blizzard 27-et, az Activision pedig 94 milliót hozott össze, úgyhogy itt is érzékelhető, hogy a mobilos piac elég komoly táborral bír. Spencer hozzátette, hogy szerinte a konzolok velünk lesznek-e még tíz év múlva is: „A fejemben a konzolos játékot a televízión történő játékkal teszem egyenlővé, de az emberek egyre több képernyőn játszanak, és úgy gondolom, ha mi mint platform, nem fogadjuk el ezt a stratégiánk részeként, akkor ellene megyünk annak, amit a vásárlóink kérnek.”
Érthető a logikája.
Forrás: VGC