Midnight Fight Express – Éjszakai bunyó

TESZT – A kismillió alkalommal használt amnéziás, semmire sem emlékszem hátttértörténetes felvezetés ellenére is többnyire elfogadható terméknek lehet nevezni a Midnight Fight Expresst, ami egy sötét, disztopikus városban uszít majdhogynem mindenkit a játékos ellen. Hiányosságai ellenére is rendelkezik több ütős elemmel, így talán még maradandó termékként is kezelhető.

 

A bűnözői alvilág egykori tagját egy titokzatos drón csalogatja vissza az „életbe”, azt állítva, hogy napkeltéig van idejük, hogy együtt megakadályozzák a város egészére kiterjedő bűnözői hatalomátvételt.

 

 

A babaarcú

 

Nem vicc, főszereplőnk neve Babyface, úgyhogy valóban a leadben olvasható név illeti őt. Szóval egy drón arra kéri, hogy segítsen megmenteni a várost, mielőtt jönne a nagy céges, vállalati hatalomátvétel, és mivel semmi emléke nincs arról, hogy ő mit is csinált régebben, elkezdi ütlegelni azokat, akik az útjában állnak a szokásos, klisés helyszíneken, ugyanis egy kikötő, a benzinkút, vagy egy bár szinte minden beat’em up játékban felbukkan. És ahogy haladunk előre, úgy teszi Babyface is, amikor egy rendőrségi kihallgatás során lassan összerakja a képet, mi pedig az ellenfeleinket, mindezt eléggé látványosan, köszönhetően Eric Jacobus munkásságának. Ő három PlayStation-játék esetében is kiemelkedő kaszkadőri munkát végzett (God of War, Marvel’s Spider-Man, The Last Of Us Part II), és emiatt a harcok is jól néznek ki. Ne legyen megtévesztő, hogy már-már rajzfilmszerű a vizualitás, az ütéseink és rúgásaink hatása így is érzékelhető marad (nem beszélve az ellenfeleink által hátrahagyott vérről).

Mozdulataink egyre látványosabbá válnak, ahogy erősödik karakterünk, ugyanis a fejlődés sem maradt ki a skillpontok alkalmazásával. Az erősebb támadásokkal a nagyobb ellenfelek védekezését lehet áttörni, a fogásokkal eldobhatjuk egyiküket, hogy akár bábuként döntsük le a többit, vagy csak őt magát verhetjük rongyosra, ahogy a földön fekszik, de akár csúszással is elgáncsolhatjuk őket, vagy a sprinteléssel is neki lehet csapni őket a falnak. Ez az utóbbi mozdulat amúgy egy befejező mozdulat is lehet, de a lőfegyverekkel is mehet a kivégzés. Az eltérő lőszertípusok pedig a trükkösebb MI ellen lehetnek hasznosak, majd az általuk hátrahagyott fegyvereket is felvehetjük (és lesznek meglepő tárgyak is). A hatás sem marad el: az életünket kioltani kívánók létszáma mindig sokkal magasabb lesz, és nekünk lépést kell tartani, és nem vicc, valamelyest stratégiát kell építeni, hogy tudjuk, mikor támadjunk, hol leszünk a mozdulat vége után, és hogyan tudunk gyorsan logikus és hatékony módon tovább küzdeni. Ez egyfajta tánccá válik, ilyet legutóbb talán a My Friend Pedro mutatott fel, de főképp a Hotline Miami-ra érdemes gondolni, de ezt a Sifu közelharcaival kell kombinálni.

 

 

A drón

 

Ahogy haladunk előre, úgy növekedik a pontszámunk is a megfelelő játék esetén, ugyanis ha nem halunk meg, kreatívan verjük szét ellenfeleink arcát, és kombózunk, úgy kapunk jobb pontszámot, ami egyfajta árkád érzést biztosít a Midnight Fight Expressnek, mert ez a játék is rendelkezik online rangétrákkal. Ám a felszín mögött több aspektusban is egy sekély tó leledzik, ugyanis a történetnek nem sok értelme van. Például nem nagyon tudjuk meg, hogy ki is Babyface, vagy pontosan mi is a nagyobb célja, esetleg azt is meg lehetne kérdezni, hogy az összeesküvés, vagy akár csak a minket követő drónok mögött pontosan kik is állnak. Azért nem biztos, hogy a folyamatos gombnyomkodás is jót fog tenni a kezeknek, mert ilyesmit ritkán tapasztalni, de ez a játék talán átment azon a határon, ahol erre már fel kell hívni a figyelmet.

Pedig a játékmenet maga jó, és talán az is egészen korrekt, ahogy a pályák során felvett, vagy a kihívásokkal begyűjtött pénzekkel Babyface kozmetikusan testreszabható… viszont ezt mégis feleslegesnek is lehetne nevezni. Talán az sokkal hasznosabb lett volna, ha a ruházatokat és a tetoválásokat kihajítják a koncepcióból, hogy cserébe kifinomultabb és áramvonalasabb, célravezetőbb élményt kaphassunk (itt meg lehetne kérdőjelezni, ahogy a játék a legjobb mozdulatainkból egy rövid videót/gifet csinál, amit a közösségi felületeken meg lehet osztani, de ezt nem lehet kritikusan kezelni, ez csak egy hasznos plusz). A Hotline Miami hatásosan elérte ezt, és a két játék között a hasonlóság a soundtrackben is megnyilvánul. A Midnight Fight Express zenei kísérete nagyon jó, de nem sok a valószínűsége annak, hogy ebből is lesz limitált kiadású bakelites verzió.

 

 

Bunyó éjjel, bunyó nappal

 

A Midnight Fight Express játékmenetében többnyire jó, de hiányosságai miatt a hétfeles értékelést nem kaphatja meg. A történet teljes egyszerűséggel kidolgozatlan, és emiatt a hangulata is elmarad attól, amit a játékmenet kapcsán el tudna érni. Sok féle ellenfél van, a soundtrack is húzós, és maga a harc kielégítő, de minden más aspektusban már nem elmarad attól, amit kiemelten jónak lehetne nevezni. Úgyhogy ez mindössze egy korrekt termék lett pláne azért, mert egyetlen személy hozta össze.

-V-

Pro:

+ Nagyon jó a játékmenet…
+ …és a soundtrack
+ A remek kaszkadőri munka képviselteti magát

Kontra:

– Csapnivaló történet
– Felesleges talán a testreszabás
– Kézfájásra hajlamosaknak nem ajánlott


Kiadó: Humble Games

Fejlesztő: Jacob Dzwinel

Stílus: beat’em up

Megjelenés: 2022. augusztus 23.

Midnight Fight Express

Játékmenet - 8.8
Grafika - 7.2
Történet - 3.2
Zene/hangok - 8.8
Hangulat - 6

6.8

KORREKT

A Midnight Fight Express játékmenetében többnyire jó, de hiányosságai miatt a hétfeles értékelést nem kaphatja meg. A történet teljes egyszerűséggel kidolgozatlan, és emiatt a hangulata is elmarad attól, amit a játékmenet kapcsán el tudna érni. Sok féle ellenfél van, a soundtrack is húzós, és maga a harc kielégítő, de minden más aspektusban már nem elmarad attól, amit kiemelten jónak lehetne nevezni. Úgyhogy ez mindössze egy korrekt termék lett pláne azért, mert egyetlen személy hozta össze.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu