Mindez köszönhető a Take-Two mohóságának: nem elég pusztán a Steamen keresztül elindítani a játékot, hanem egy köztes launcher is implementálva lett… de ez további problémákat okozott.
A BioShock első két része és a BioShock Infinite felújított kiadása nemrég egy patchet kapott, és a patch note-ban mindössze annyit lehet olvasni, hogy a játék használhatóságát javító frissítések történtek. Csakhogy ez nem igaz: egyrészt kötelező lett a 2K (=Take-Two) fiókunk linkelsése, és a játékokat innentől a 2K launcheren keresztül kell futtatni a Steames bootolás után, és a Take-Two új megoldásában egy digitális bolt is van, ahonnan tartalmakat lehet vásárolni. Tehát ez olyan, hogy a Steamen megveszünk valamit az Electronic Artstól, és utána mégis kell az Origin.
Ez már önmagában is a „mi a francnak kellett ez?” kategóriát feszegeti, de sajnos a történet nem ért itt véget. A launcher ugyanis problémákat okoz azoknak, akik a Protonon keresztül, esetleg Steam Decken játszanának, ugyanis így lényegében a BioShock Infinite Linuxos verziója játszhatatlan lett. A videojátékos Linux subredditen többen panaszkodnak, ugyanis az eddig tökéletesen működő játékot tönkrevágott egy frissítés, ami a Steam és a játék közé beékelt egy köztes programot. A játékok Steames értékelésein is emiatt nem csoda, hogy negatív értékelések bukkantak fel. Van, aki inkább egy régebbi verziót tölt le (ha megvan nekik eredetiben a Steamen, ez biztonsági másolatként legális is, hiszen jogos indokból történik a kalóz kópia futtatása: nem működik a valódi változat…), hogy inkább azzal játsszon a kényelmetlenség helyett.
A GamingOnLinux szerint a BioShock Infinite natív Linuxos verziója bekrepált, de a másik két játék a Steam Decken működött a Proton 7.0.4-es verziójával, ám ha egy Linuxos PC-n próbálkozunk, változó esélyünk van a működésre. Ez pedig a Take-Two-nak okozhat még fejtörést, miközben amúgy elmehet a cég a fenébe, hogy minőségjavítónak mondja a frissítést, miközben a hozzáférésen ront a felesleges köztes programmal.
Forrás: PCGamer