Perfect Dark remake: nem akárki nyilatkozott a klasszikus játék újragondolásáról!

Az Xbox Studios vezetője, Matt Booty beszél a készülő Perfect Dark remake-ről, és arról, hogyan változik a nagyszabású címek fejlesztése.

 

 

Még a 2020-as Game Awards-on jelentették be, sok rajongó izgatottan várta a Perfect Dark visszatérését. Mivel az első játék 2000-ben jelent meg, az előzményjáték, a Perfect Dark Zero pedig 2005-ben, a rajongók már jóval több mint egy évtizede vártak egy új cím megjelenésére a franchise-ban. A remake-et eredetileg a Microsoft first-party stúdiója, a The Initiative fejlesztette, de a játékon való munka a hírek szerint a kezdetek óta rengeteg problémával küszködött.

Ez vezetett ahhoz, hogy a legutóbbi Tomb Raider-játékok mögött álló stúdió, a Crystal Dynamics beszállt, és segítette a Perfect Dark fejlesztését.

Nemrégiben az Xbox Studios vezetője, Matt Booty a PAX West-en egy kérdezz-felelek keretében beszélt arról a döntésről, hogy a Crystal Dynamicsot hívták be a játék munkálatainak segítésére. Booty elmondta, hogy csak azért, mert az Xbox partnerséget kötött a Crystal Dynamics-szal, még nem jelenti azt, hogy valami nagy „probléma” lenne a Perfect Dark fejlesztésével. Ehelyett az Xbox Studios vezetője úgy vélte, hogy ez egy logikus lépés volt.

Tekintettel a Crystal Dynamics „veterán csapatára”, Booty kijelentette, hogy „természetesen [az Xbox] velük akar dolgozni”. Ez különösen igaz volt a Crystal Dynamics bevonására a játék munkálataiba, mivel a stúdió korábban már egy másik franchise felélesztését is kezelte a Tomb Raider esetében. Booty nem nyilatkozott bővebben arról, hogy hogyan halad a Perfect Dark fejlesztése, de a Crystal Dynamics-szal való együttműködésről szóló nyilatkozataiból úgy tűnt, hogy az Xbox nem különösebben foglalkozik a játékon folyó munkálatokkal.

Booty nem részletezte a Perfect Dark helyzetét, helyette inkább arról beszélt, hogyan készülnek az AAA-címek a modern játékvilágban.

Az Xbox-guru szerint a nagyszabású játékokon való munka „sokkal bonyolultabbá” vált, mivel a társfejlesztés már sok nagy kiadásban szerepel. Utalt az Xbox 2021-ben megjelenő Age of Empires 4-en végzett munkájára, valamint a Microsoft sikeres Flight Simulatorának elkészítésére, mivel az a játék egy franciaországi Asobo nevű stúdióval való együttműködés eredménye volt.

Még ha Matt Booty azt is kijelentette, hogy a Perfect Dark fejlesztése éppen olyan, ahogyan az AAA-címek készülnek a modern időkben, néhány rajongó mégis aggódik a játék jövője miatt, mivel az Xbox egy ideje semmit sem mutatott róla. Voltak olyan várakozások, hogy a játék ott lesz az Xbox és a Bethesda bemutatóján, de ezek a remények szertefoszlottak, mivel a reboot még mindig egy megfoghatatlan címnek bizonyul.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu