Ha valóban hibát követett el a Ubisoft, akkor meg kell kérdeznünk: hogyan tudtak elsiklani a hiba fölött úgy, hogy már augusztusban közölte a francia kiadó, hogy szeptember 10-én műsor lesz?
Ha belenézünk a Ubisoft Forward közvetítésébe, az Assassin’s Creed: Mirage prezentációja előtt egy AO értékelést láthattunk az ESRB-től, azaz az amerikai korhatár-besorolásért felelős bizottság csak felnőtteknek szánt értékelést adott a játékára. Erőszak és vér ebben a játékban is lesz, így ebben az esetben mehetett volna az eggyel alacsonyabb, M (Mature) értékelés, de úgy tűnt, hogy az AO besorolást a szerencsejáték miatt kapta. Kétségek jó, ha vannak, ugyanis a franchise már eddig is a határokat feszegette a mikrotranzakciókkal.
„Az Assassin’s Creed: Mirage bejelentését követően a Ubisoft Forward során néhány áruházi oldal tévesen csak felnőtteknek szóló (AO) ESRB-besorolással jelenítette meg a játékot előrendelésre, és ezt javítjuk. Bár az Assassin’s Creed: Mirage besorolása még várat magára, a Ubisoft szeretné megnyugtatni a játékosokat, hogy a játékban nincsenek valódi szerencsejátékok vagy lootboxok,” írta a Ubisoft a Gamesindustry-nak eljuttatott közleményében. Valami lehet a kulisszák mögött, ugyanis a 2015-ben megjelent, erősen megosztó Hatred óta AO értékelésű játék nem jelent meg.
Az Assassin’s Creed játékok közötti időtartami rés nagyobb lesz az eddigieknél, ugyanis a Ubisoft korán be akarja jelenteni a játékokat, hogy a rajongóktól visszajelzéseket kapjon, és eközben a fejlesztőknek ideje lesz fejleszteni a projekteket. Ebből következik, hogy nem lesz kétévente új felvonás. Erről a Ubisoft a weboldalán írt:
„Az új játékok korai bejelentése remek módja a játékosok visszajelzéseinek összegyűjtésére, de a jövőbeli Assassin’s Creed-játékok fejlesztési ciklusának meghosszabbítása lehetővé teszi a fejlesztőcsapatok számára, hogy meghallgassák a rajongókat, fejlesszék a technológiát, és a jövőben még tökéletesebb játékokat adjanak ki. A [játékok] között eltelt plusz idő lehetővé teszi a fejlesztőcsapatok számára, hogy az Anvil motorjukat fejlesszék, hogy még tökéletesebb élményt nyújthassanak. Csak azért, mert a RED-et és a HEXE-t egyszerre jelentettük be, nem jelenti azt, hogy feltétlenül azt kell várni, hogy egymás után jelenjenek meg. [A hosszabb fejlesztési ciklusok] emberileg és technikailag is fenntarthatóbbak lesznek.”
Az Assassin’s Creed: Mirage (ami jövőre jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re [Epic Games Store, Ubisoft Store], PlayStation 4-re, Xbox One-ra, Google Stadiára és Amazon Lunára) lesz az utolsó cross-gen játék, és onnantól kezdve már elhagyják a PS4/X1 párost. A hosszabb ciklusokból pedig az jön, hogy például az Assassin’s Creed: Infinity átcsúszhat a következő konzolgenerációra…