Két évnyi fejlesztés után a Take-Two lemondott a lengyel fejlesztők játékáról…
A Project Dagger egyike azon hét projektnek, amiket hivatalosan is megerősített a People Can Fly és dolgozik is rajtuk. Ez egy akció-kaland IP, amin a stúdió a Take-Two-val dolgozott, ám a legújabb pénzügyi jelentésükben arról adtak hírt, hogy ez a projekt nem fog megvalósulni az eddigi elképzelések szerint, ugyanis a Strauss Zelnick vezette kiadó (ami most ég rendesen a Grand Theft Auto VI-os szivárgás miatt!) kihúzta a People Can Fly alól a szőnyeget.
Ez azt jelenti, hogy a Take-Two felmondta a megállapodást és a kiadói szerepet sem tölti be, így a Project Dagger fejlesztésében a kiadó már nem fog közreműködni. Ez nem jelent automatikusan azt, hogy az IP jogai és az eddigi eredmények is a Take-Two-hoz vándoroltak, ugyanis nem vásárolták ki a People Can Fly-t, így ők tovább dolgozhatnak a játékon. Sebastian Wojciechowski, a stúdió vezérigazgatója szerint jó hangnemben vált el a két fél, és szerinte nem kizárt, hogy a későbbiekben mégis dolgozni fognak a Take-Two-val valamin.
A negatívum ott rejlik, hogy a lengyeleknek a 2020 óta kifizetett fejlesztési előleget vissza kell fizetni a Take-Two-nak, és a kereskedelmi modelltől függ majd, hogy mennyit kell a már így is magát a Grand Theft Auto Online-nal degeszre kereső kiadónak fizetni. A Project Dagger pedig vagy egy másik kiadón keresztül kaphat segítséget, vagy akár az önkiadás is felbukkanhat opcióként. Wojciechowski szerint a stúdió bízik a játék potenciáljában, igaz, még a fejlesztést megelőző, pre-produkciós állapotban tartanak vele. Most azzal foglalkoznak, hogy a harcot és a játékmenet hurkait átvigyék az Unreal Engine 4-ről az 5-ösre.
A Project Dagger mellett hat másik projektje van a People Can Fly-nak. Ötöt ők maguk finanszíroznak, a hatodikat (aminek Project Gemini a kódneve) pedig a Square Enix finanszírozza. (A két fél együtt hozta össze 2021-ben az Outriderst.)
Forrás: WCCFTech