Persze, nem volt direkt ez Yves Guillemottól, de látván a francia kiadó botrányait, mégsem tudunk… elsiklani felette. (Akkor már mi is beszállunk a buliba!)
Guillemot a kanadai francia La Presse-nek adott interjút, ahol kapott egy olyan kérdést, hogy a játékiparban miért terjedt el ennyire a munkahelyi illetlen viselkedés. Ő így válaszolt: „Mert videojátékot készíteni nem könnyű dolog. Kihívás és néha nagy feszültség. Olyan technikákat kell bevezetni, amelyek biztosítják, hogy mindenki megtalálja a helyét. Az alkotáshoz szükség van egy kis súrlódásra, mert mindenkinek sikeresen továbbítania kell az ötletét. Ez egy olyan nehéz munka, amely sok jutalommal jár, ha sikerrel jár.”
A probléma a súrlódás szóval van (franciául és angolul is a friction szó az, ez pedig azt jelenti…), ami… khm, vonatkoztatható a Ubisofton belül is megtörtént szexuális zaklatásokra, amikről először 2020 derekán hallottunk, és többen távoztak (vagy ki lettek rúgva) emiatt. Csakhogy a dolgozók szakszervezetének is tekinthető (és változásokat követelő) A Better Ubisoft júliusban kimondta, hogy egy éven át semmi mást nem hallottak, csak kedves szavakat, üres ígéreteket, és az akarat vagy a képesség hiányát az ismert elkövetők eltávolításával kapcsolatban…
Erre aztán nemrég a Gamesindustry-n reagált Guillemot: szerinte ők sokat megtettek, és gyorsan cselekedtek, ha fény derült az ilyen ügyekre (kirúgták az érintetteket), majd hozzátette, hogy abszolút nincs helye sem a Ubisoftban, sem a játékiparban a mérgező, toxikus hozzáállásnak, amire meg nyugodtan mondhatjuk, hogy PR-duma. Dettó a PCGamernek eljuttatott közleményére: „Amikor arról beszéltem, hogy néha súrlódások vannak, arra a kreatív feszültségre gondoltam, ami gyakori és létfontosságú a miénkhez hasonló innovatív vállalatoknál, ahol az emberek szabadon megkérdőjelezhetik az ötleteket és heves, de egészséges vitákat folytathatnak. Ahhoz, hogy ez a feszültség ne váljon negatívvá, vagy hogy ha mégis kialakulna, akkor az erős irányelvek, értékek és a megfelelő eljárások elengedhetetlenek. Az elmúlt két és fél év során nagy előrelépést tettünk ezen a téren, hogy biztonságos és nagyszerű élményeket nyújtsunk mindegyik csapatunknak. Az egészséges, tiszteletteljes munkakörnyezet a legfőbb prioritásunk, és örömmel mondhatjuk, hogy a legutóbbi felméréseink szerint a csapattagoknak megerősítettük, hogy jó úton járunk.”
Nem lehetett volna más kifejezést használni…?
Forrás: PCGamer