A kínai techgigászok egyike (a másik a NetEase lenne), ami a videojátékos pénzforgalmat figyelembe véve a legnagyobb a piacon, máshogy folytathatja a nyugati terjeszkedését.
Eddig a Tencent főképp kisebb részesedést vásárolt a stúdiókban és cégekben, és meghagyta az eredeti vezetőségüket. Rengeteg példát lehetne mondani: Playtonic Games, Frontier Developments, Bohemia Interactive, Payload Studios, Offworld Industries, Triternion, Paradox Interactive, Remedy Entertainment, Krafton, Kakao, FromSoftware, Marvelous, Bloober Team, Don’t Nod…
A Reuters viszont arról tudósít, hogy a Tencent M&A (merger and acquisition, magyarul kb. a cégek egybeolvadását és felvásárlását jelenti) stratégiája módosulhat, hogy innentől a többségi részesedést helyezzék előtérbe, ugyanis a kínai kommunista állampárt eléggé szigorú „otthon” a videojátékokkal kapcsolatban (főleg a kiskorúak számára erősen limitált az engedélyezett játékidő), ezért külföldön kell terjeszkedniük. 2021 második negyedévével (április-június) összevetve idén a Tencent története során először csökkenést könyvelt el (-3%), és 2022 első felének mérlege is negatív (-1%).
A Tencent nemrég zárt le egy 300 millió dolláros (nem sok értelme van forintban leírni, mert holnapra ha tovább romlik a fizetőeszköz, akkor még magasabb érték lesz…) befektetést a Guillemot Bros.-ban. Ez a családi cég rendelkezik a Ubisoftban a legnagyobb részesedéssel, és a francia kiadó igazgatóságától is engedélyt kapott a kínai cég, hogy a közvetlen részesedését 4,5%-ról 9,99%-ra növelje a Ubisoftban (és így a szavazati joga is növekedett). Cserébe a Ubisoftban a részvényeit öt évig nem adhatja el a Tencent, és nyolc évig nem is növelheti a részesedését.
Ez a stratégiaváltás nem meglepő. Korábban már láttunk többségszerzéses, vagy teljes felvásárlásos terjeszkedést: 1C Entertainment (most már Fulqrum Games a nevük), Inflexion Games, Wake Up Interactive, Turtle Rock Studios, Sharkmob, Grinding Gear Games, Supercell, Leyou, 10 Chambers Collective, Klei Entertainment, Tequila Works. Kisebb befektetés után nagyobb hatalomszerzés történt a Yager Development, a Fatshark, a Sumo Group, a Riot Games és a Funcom esetében.
Röviden annyit jelent ez, hogy a játékipar konszolidációja folytatódik (és a Sony és a Microsoft is terjeszkedni fog).
Forrás: WCCFTech